itjobb.se

1st-line supporttekniker till spännande uppdrag hos Modis

Företag Modis Sweden AB
Ort
Utgår

2019-11-02

Ansök nu

1st-line supporttekniker till spännande uppdrag hos Modis

Har du tidigare erfarenhet av IT-support, brinner för yrket och känner dig redo för nästa steg inom support? Modis söker nu efter 1st-line supporttekniker för kunds räkning. Detta är en bred roll som ger en stor erfarenhet inom både IT och support. Denna gedigna kunskap som du kommer lära dig i rollen kommer ge dig en bred kunskapsbas inom IT och service. Urvalet för tjänsten sker löpande så ansök redan idag! 

Om rollen

Du jobbar i ett större team och har telefon samt dator som största arbetsredskap. Det ringer in interna aktörer som har diverse IT-relaterade problem som de behöver hjälp med. De kan ringa in med problem inom exempelvis användar- och lösenordshantering, Active Directory, VPN-problem, Microsoft Office, Windows mm. Från startdatumet kommer du att få en utbildning som varar i två veckor. Du har dessutom en kunskapsdatabas till ditt förfogande där du kan leta efter diverse artiklar som har svar på de flesta problem. Efter att du har blivit färdigutbildad så kommer även du att få utbilda nyanställda konsulter i deras roll som 1st-line supporttekniker. 

Tjänsten är placerad i Östersund och är en heltidstjänst.

Din profil

Du har tidigare erfarenhet som 1st-line supporttekniker, It-tekniker, Servicedeskmedarbetare, Windows Remotetekniker eller liknande arbetsroller. Alternativt har du någon IT-relaterad utbildning från IT-gymnasium eller KY/YH. Du är väldigt serviceinriktad och tycker det är roligt med problemlösning. Flytande svenska i både tal och skrift är ett krav för denna rollen. Som person är du flexibel, pedagogisk, kommunikativ och har ett brinnande intresse för IT. 

Om Modis

På Modis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varann ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Modis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.

Låter detta intressant?

Sök då in till oss på Modis så snart som möjligt! Vi hanterar ansökningar löpande. Du ansöker via vårat formulär på våran hemsida.

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Modis är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till Alexandra.Andersson@modis.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Nyckelord

Supporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal

Dela detta jobb

1st-line supporttekniker till spännande uppdrag hos Modis

Modis Sweden AB