itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
Logga

2nd line supporttekniker – Se hit!

Ort
Kategorier
Utgår

2022-12-02

Ansök nu

2nd line supporttekniker – Se hit!

Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna kommer bestå av installation, driftsättning, support och felsökning av olika IT-tjänster som Microsoft Azure, Windows servrar och nätverkslösningar. Du kommer att arbeta i företagets 2nd line-gruppering och hantera ärenden som är av mer kvalificerad karaktär och som har eskalerats via 1st line. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta supportering och felsökning av kundspecifika applikationer samt standardapplikationer som Microsoft 365 och Exchange. Här kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta nära kunderna med allt från små till stora uppdrag.

Utöver detta kommer du även att arbeta med bland annat administration av Active Directory samt övervakning och felsökning av nätverk och skrivare.

Din profil och kvalifikationer

För att lyckas i den här rollen ser vi att du har lång erfarenhet från djupare felsökning, som att kunna läsa loggar och urskilja vad som framgår i dessa. Du har erfarenhet av Windows Server 2012 och uppåt så att du kan både sätta upp en server och drifta befintliga servrar.

Som person är du ansvarstagande, serviceminded och lyhörd. Utöver ett tekniskt kunnande ska du också ha lätt för teamwork då bolagets målsättning är attt genuint omhänderta och serva sina kunder på absolut bästa sätt. Kundarbetet sköts primärt digitalt men kan i vissa fall även ske på plats, därför förväntas du kommunicera flytande på svenska och engelska såväl i tal som i skrift.

Krav

  • Tydlig erfarenhet av Microsoft 365 inklusice Azure Domain Services

  • Erfarenhet av planering om genomförande av systemmigrering vare sig det gäller operativsystem, affärssystem eller andra applikationer

  • Erfarenhet av klientmanagering (RMM-system)

  • God nätverksförståelse


Det är meriterande om du även har erfarenhet, kunskap och utbildning inom:

  • Virtualisering – Hyper-V eller VMware

  • MDM-lösningar

  • Cisco Routing & Switching, Cisco Security och Cisco Wifi


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.

Dela detta jobb

Logga
2nd line supporttekniker – Se hit!

Centric Professionals AB