itjobb.se

2nd line supporttekniker till Capio i Göteborg!

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2019-06-15

Ansök nu

2nd line supporttekniker till Capio i Göteborg!

Capio är ingen stor IT-organisation men i det lilla teamet finns ett brinnande intresse för IT och service. Det finns en stark sammanhållning och de anställda ser till att ha kul tillsammans. I Göteborg har Capio sitt kontor i fräscha lokaler vid Lilla Bommen och det här du nu får chansen att ta dig an en bred roll som 2nd line supporttekniker. Du kommer dagligen möta nya utmaningar och ser till att IT-driften fungerar som den skall på Capios samtliga hälso- och vårdverksamheter!

Om tjänsten

Som ett led i att utveckla verksamheten söker Capio nu en till supporttekniker till teamet. Capio Support i sin helhet består av cirka 15 medarbetare fördelade över Support, Drift, och Förvaltning. Som anställd i supportteamet möts du av en avslappnad och prestigelös stämning.

Du erbjuds

  • En bred roll som skiljer sig mycket från den klassiska helpdesktjänsten. Du kommer att hantera ärenden högt som lågt som i sin tur leder till utveckling och nya kunskaper.

  • En platt organisation och stort utrymme att påverka din arbetssituation samt komma med förbättringsförslag som kan utveckla supporten.

  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande HÄR.

Arbetsuppgifter

Du kommer att hantera IT-ärenden med stor bredd där du supporterar Capios samtliga hälso- och vårdverksamheter. Du är ansvarig för att incidenter hanteras, löses och rapporteras men också att de bakomliggande orsakerna åtgärdas. Supporten sker över telefon, mail samt fjärrstyrning. Under en vanlig arbetsdag kommer du till exempel att arbeta med:

  • Felsökning gällande VPN och nätverksuppkopplingar.
  • Applikationsdistribution.
  • Omstart av servrar och hantering av skrivarproblem.
  • Supportera interna medarbetare vid IT-problem.

Tjänsten passar dig som blir sporrad av att agera konstruktivt vid tillfällen som är lite mer utmanade, som t.ex. om det ringer mycket eller när det inte finns en given lösning på ett problem. Du tänker proaktivt och är genuint intresserad av att hjälpa och stötta både användare och kollegor.

Vi söker dig som

  • Har en gymnasial utbildning inom relevant område med 1-2 års erfarenhet av användarsupport.
  • Är teknikintresserad med goda kunskaper inom IT-drift. Du har erfarenhet av PC -miljö samt felsökning.
  • Har grundläggande nätverkskunskap samt kunskaper i Windows Server och Active Directory.
  • Behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har

  • Kunskaper i Citrix eller Xenapp.
  • Eftergymnasial utbildning inom relevant område.

Som person är du:

  • Problemlösande
  • Ansvarstagande
  • Serviceinriktad

Övrig information

  • Start: Augusti

  • Omfattning: Heltid. Långsiktigt.

  • Placering: Lilla Bommen, Göteborg.

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Capios önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Capio erbjuder ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge, Danmark, Frankrike och Tyskland. I Sverige finns Capio från Umeå i norr till Malmö i söder och erbjuder vård inom områdena primärvård, somatisk och psykiatrisk specialistvård samt akutvård. Läs mer om Capio på deras hemsida!

Dela detta jobb

2nd line supporttekniker till Capio i Göteborg!

Academic Work