itjobb.se

 

Tavana IT söker nu flera supporttekniker med både lång och kort erfarenhet av arbete inom IT-support. Vi har flera uppdrag inom 1st, 2nd och 3rd line support både via helpdesk samt onsite.

Är du en duktig IT-tekniker som är driven, bra på felsökning av program och system samt har en god kommunikativ förmåga? Då är du precis den vi söker!

Ansök redan idag för att vi tillsammans ska kunna se över dina karriärmöjligheter!

ARBETSUPPGIFTER:

Helpdesk:
På en helpdesk tar man emot svåra och mindre svåra ärenden via ett ärendehanteringssystem. Du felsöker och löser användarnas IT-problem. Du kommer att få arbeta med Active Directory, Outlook och felsökning av applikationer. Beroende på storlek av företag samt din erfarenhet så kan du få vara första kontakt mot användare eller andra.

Onsite: 
Som onsitetekniker går du ut till användarna och hjälper dem på plats. Du får lösa mer komplicerade ärenden som helpdesken inte kunde lösa. Du kommer att få jobba med felsökning av program och applikationer, ominstallationer och konfigurering av klienter, enklare felsökning av nätverk, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mailsystem.

VI SÖKER DIG SOM:

Vi söker dig med stort driv, ett brinnande intresse för IT och erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du är van vid att arbeta med olika ärendehanteringssystem samt att jobba mot uppsatta mål.

Vi ser gärna att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory, SCCM och Exchange.

Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare ut i fingerspetsarna - både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.

Du har minst 6 månaders erfarenhet inom helpdesk för tjänsten som 1st line och minst 2-3 års erfarenhet inom support för tjänsten som 2nd line.

Som person är du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med olika typer utav människor.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Plats/ort: Stockholm  

Lön: Enligt överenskomelse

Arbetstider: 8-17

OM ANSTÄLLNINGEN:

På Tavana strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och vi kommer att vara där för dig redan från första dagen. Vi tar dig under våra vingar och ser till att du har de verktyg samt stöd som du behöver för att lyckas. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Tavanas affärsutveckling och tillsammans skapar vi oemotståndliga erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag, och rabatter på träningskort. För oss är det viktigt att vår personal är välmående och vi samordnar därför roliga aktiviteter tillsammans minst en gång varje månad.

Tavana levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Våra medarbetare levererar en bättre IT-upplevelse till våra kunders verksamheter i över 73 länder med deras 360 000 medarbetare.

Det ska vara enkelt att jobba med oss. Långsiktighet i relationer är en av våra styrkor, liksom hög servicekänsla och kvalitetssäkring i alla led.

LÅTER DET INTRESSANT?

Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande.

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Bli vår nästa stjärna inom IT-Support

Företag Tavana IT AB
Ort
Utgår

2019-08-14

Ansök nu

Dela detta jobb