itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Chef till LKDATA Support

Ort
Utgår

2022-08-14

Ansök nu

Chef till LKDATA Support

Om arbetsplatsen

LKDATA är en del av Verksamhetsstöd och service inom Linköpings kommun. Här arbetar ca 100 kollegor med att tillhandahålla IT- tjänster till kommunens verksamheter och i förlängningen mot brukare, elever och invånare i Linköping. Vi arbetar processorienterat i enlighet med ITIL Service Management och är certifierade enligt ISO 20 000, vilket ger oss möjlighet att hålla hög kvalitet och effektivitet inom hela vår verksamhet. Vi strävar efter att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ. Hos oss är arbetet offensivt, varierat och utmanande. Vår kultur präglas av att det är högt i tak och ett öppet klimat där du som medarbetare erbjuds stora möjligheter till kompetensutveckling.

På enheten LKDATA Support ansvarar vi för användarsupport inom Linköpings kommun. Kommunens arbetssätt blir allt mer IT-baserat vilket i sin tur ställer krav på IT-support för att användarna ska kunna nyttja IT på ett effektivt sätt i sin verksamhet. Vi växer och utvecklar nu vår organisation genom att tillsätta en chef för LKDATA Support.

Placeringen är i nybyggda lokaler på Kerstingatan 2 i Ebbepark, en ny stadsdel där innovativa och sociala miljöer växer fram med närhet till naturen. Du arbetar enligt förtroendearbetstid. 

Nu söker vi dig som brinner för support och som vill vara med och förvalta och utveckla vår verksamhet för att möta framtidens behov.

Arbetsbeskrivning

LKDATA Support har ett högt användarfokus och har uppdraget att ta hand om användarna när de vänder sig till oss för support och beställningar via vår självserviceportal eller via telefon, mail eller chatt.

Som chef för enheten LKDATA Support leder du arbetet och ansvarar för personal, verksamhet och budget. Du leder enheten med stöd av gruppchefer för den dagliga supporten och utvecklingen men även tillsammans med medarbetare i en stödfunktion för metod och verktygsutveckling. Du rapporterar till CIO / Verksamhetschefen för LKDATA och deltar i ledningsgruppen för verksamhetsområdet. 

Du följer upp, analyserar och driver initiativ för utveckling av både IT-tjänster, support och verktyg. Du arbetar även med kvalitetssäkring och förbättringsarbete genom hela supportkedjan och har ett övergripande ansvar för ständiga förbättringar av verksamheten. Som enhetschef har du ett övergripande ansvar för support kring de IT-tjänster som tillhandahålls och du verkar även i rollen som Incident Manager inom Service Management(ITIL).

Tjänsten innebär att vara chef i en operativ verksamhet som är i ständig rörelse. Det innebär att du driver utvecklingsfrågor inom supportområdet och att du är en duktig kommunikatör både internt till medarbetarna och gentemot våra kunder och användare.

Det här är jobbet för dig som vill leda en väl fungerande servicedesk som ständigt strävar efter att utvecklas och bli ännu bättre. LKDATA är en ambitiös och offensiv organisation som ligger i framkant och har medarbetare som präglas av stort engagemang, utvecklingsvilja och framåtanda!

Kvalifikationer

Vi vill att du har för rollen relevant akademisk IT-utbildning eller motsvarande kompetens genom erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har ledarskapsutbildning. För denna roll behöver du ha ett par års erfarenhet i någon ledande roll i en IT-nära verksamhet och erfarenhet av utvecklingsarbete.

Vi söker dig som är en trygg ledare med förmåga att skapa och driva en välfungerande verksamhet. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och leder genom att skapa engagemang och delaktighet. Du har en god förståelse för processer och flöden enligt ITIL och kunskap i att praktiskt tillämpa dessa. Du arbetar effektivt, strukturerat och noggrant och har en välutvecklad prioriteringsförmåga. Vidare är du duktig på att fånga upp och omsätta idéer till handling för att nå verksamhetens mål. Du arbetar bra tillsammans med andra, har en positiv inställning och engagerande sätt. I en stor IT-miljö sker förändringar hela tiden, du behöver vid dessa tillfällen behålla lugnet och fortsatt fokusera på rätt saker och agerar utifrån verksamhetens bästa i dina beslut.

Återkoppling sker till dig först efter sista ansökningsdag, den 14/8, då urvalet påbörjas. Initiala intervjuer kommer preliminärt att ske under v 34.

Varmt välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten

Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 9566

Dela detta jobb

Chef till LKDATA Support

Linköpings kommun