itjobb.se

Cloud Office Administrator and Content Manager till internationellt modeföretag!

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2019-10-11

Ansök nu

Cloud Office Administrator and Content Manager till internationellt modeföretag!

Vill du bli en del av en historisk tillväxtresa? Modeindustrin förändras snabbt och det gör även vår kunds IT-avdelning. Ta chansen och bli en del av deras team Cloud Office som ansvarar för ett leda ett framgångsrikt införande av deras cloud strategy, cloud transition och andra nya cloud-baserade initiativ. Det är en bred roll med blandade arbetsuppgifter så om du vill ha varierande och spännande dagar - läs vidare och skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten

I rollen som Cloud Office Administrator and Content Manager kommer du att sitta på vår kunds IT-avdelning i Marievik, där de har en aktivitetsbaserad arbetsplats för att du ska ha bästa möjliga förutsättningar för flexibelt och kreativt arbete. Här får du jobba med många olika arbetsuppgifter som innefattar allt från teknisk administration till att planera event och jobba med marknadsföring.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs gärna mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Din roll består bland annat av att:

  • Eventkoordinering (tex Cloud Hackday, Go Cloud Sessions och eventuellt andra idéer som cloud champion-program etc)
  • Ansvara för Cloud Office nyhetsbrev
  • Ta ägandeskap för deras developer portal (se till att sidan är enhetlig, koordinera, komplettera artiklar, marknadsföra och driva trafik till sidan samt användartesta guider)
  • Driva företagets arbete med feature requests mot Microsoft. Detta finns idag i form av Microsoft Pulse men de behöver strukturera, kommunicera och ha uppföljning.
  • Supportera RTE i deras SAFe-aktiviteter inom Cloud Office men också Dev & Engineering

Vi söker dig som

  • Mycket goda kunskaper i officepaketet och samarbetsverktyg som Teams
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
  • Har god teknisk förståelse och förstår slutkundens perspektiv

Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet av:

  • Content- och presentationssystem som Sway
  • Ärendehanteringssystemet Jira
  • HTML och MarkDown

Som person är du strukturerad, har god samarbetsförmåga och är noggrann.

Sök tjänsten genom att skicka in ditt CV och en motivering till varför du söker just denna roll!

Övrig information

  • Start: 30 september
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Marievik

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Dela detta jobb

Cloud Office Administrator and Content Manager till internationellt modeföretag!

Academic Work