itjobb.se

Customer Service Manager – Borås Elhandel

Företag Vattenfall AB
Ort
Kategorier
Utgår

2020-01-26

Ansök nu

Customer Service Manager – Borås Elhandel

Brinner du för Schysst kundservice? Då kan du vara vår nya Customer Service Manager!

Borås Elhandel är en del av Vattenfallkoncernen och omsätter drygt 300 MSEK/år. På Boråskontoret arbetar 16 medarbetare. Under de senaste åren har vi breddat vår verksamhet till att förutom elavtal även omfatta affärsområden som tex solceller, batterilager och laddlösningar för elbilar. Sedan hösten 2018 är Borås Elhandel certifierad enligt Schysst elhandel och vi söker nu en medarbetare som med driv, engagemang och gott föredöme vill vara med på vår resa för att göra det lätt att leva hållbart.

Som Customer Service Manager ansvara du för ett team som har till uppgift att
• Hjälpa och skapa nöjda kunder via telefon, mejl, chatt och besök på vårt kontor i Borås.
• Utföra administrationsuppgifter som tex registrera avtal och sammanställa underlag för fakturering och ekonomisk uppföljning.

Rollen som Customer Service Manager innebär fullt personalansvar för medarbetarna i ditt team och rollen omfattar även en plats i Borås Elhandels ledningsgrupp.

Som Customer Service Manager kommer du även att vara Borås Elhandels Kundombudsman och arbeta aktivt med företagets kundnöjdhetsutveckling.

Vår bästa kandidat tror vi är utåtriktad, strukturerad och lösningsorienterad. Det är viktigt att du kan hantera alla typer av kundärenden och att du brinner för att leverera enastående service. Du coachar ditt team mot företagets affärsmål och hjälper medarbetarna att utvecklas på bästa sätt. Det är viktigt att du är prestigelös och trivs i en miljö med stor variation av arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Kravprofil
Du är en tydlig ledare och god kommunikatör som vill göra komplicerade saker enkla att förstå. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska och har för tjänsten en relevant utbildning.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 3 månaders provanställning. Du rapporterar direkt till Vd och i samband med anställningen kommer en bakgrundskontroll samt ett drogtest att genomföras.

Placeringsort: Borås

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Flysjö, Vd, tel. +46 70 620 67 11. För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Daniel Ruja, +46 70 372 76 91.

Du är välkommen att skicka din ansökan via länken nedan senast 26 januari 2020.

Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Samtliga bolag inom Vattenfallkoncernen arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Vi ser fram emot din ansökan!

Dela detta jobb

Customer Service Manager – Borås Elhandel

Vattenfall AB