itjobb.se

Customer Support/After Sales på Velove!

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2019-07-26

Ansök nu

Customer Support/After Sales på Velove!

Velove ser idag fyra globala utmaningar som vi står inför; urbanisering, blomstrande e-handel, hållbara städer och kampen mot klimatkrisen. Vill du ta dig an dessa utmaningar tillsammans med Velove? Var med i klimatkampen och utveckla ett miljövänligt och effektivt frakt transportmedel för alla världens städer idag!

Om tjänsten

Behovet av effektivare och miljövänligare logistiklösningar för stadsområden är stort - vilket Velove har en vision om att lösa. Du kan läsa mer om deras vision här.

Velove utvecklar deras produkt Armadillo som är en unik fyrhjulig el-lastcykel med containerhantering genom CityContainer. Den finns redan ute idag som en del av framtiden och rullar i städer runt om i världen.

Ta dig en titt på hur deras produkt används idag:

Velove’s produkter är uppskattade och används dagligen av välkända företag inom logistikbranschen. Du kan exempelvis se DHL Express, DB Schenker, Bring och Hermes åka runt på deras cyklar i några av Europas städer. Eftersom allt fler cyklar rullar, måste nu Velove förstärka deras Support och After Sales-team med ytterligare en person.

Du erbjuds

  • Ett ambitiöst team med drivna kollegor och en verksamhet som ständigt utvecklas.
  • En roll med stort ansvar för att utforma och utveckla företagets kundsupport.
  • Arbeta med en ny, spännande och miljövänlig produkt.

Arbetsuppgifter

  • Försäljning av reservdelar
  • Hantera kundärenden, från första förfrågan till fakturering
  • Genomföra uppföljande samtal med befintliga kunder
  • Delta i projekt kopplat till affärsutveckling
  • Övriga administrativa uppdrag, t.ex. uppdatering av priser och komponent databasen

Som kundsupport hos Velove har du en varierande vardag med orderhantering och kundkontakt via e-post, chatt och telefon / videosamtal. Du kommer också att bidra till strukturering och samordning inom deras supportavdelning.

Vi söker dig som

  • Har minst tre års arbetslivserfarenhet i en liknande roll
  • Har arbetat med orderhantering och fakturering gärna i Freshdesk eller Fortnox
  • Är flytande engelska, både i tal och skrift
  • Har ett tekniskt intresse, särskilt för (last) cyklar

Det är meriterande om du har

  • Har kvalificerad språkkunskaper på svenska, tyska eller nederländska
  • Har utbildning i administration, kommunikation, kundservice eller försäljning
  • Arbetat inom cykel- eller bilindustrin och / eller logistik / transportsektorn tidigare

Som person är du

  • Självgående
  • Serviceinriktad
  • Intiativtagande
  • Problemlösande

Information om företaget

Du kan läsa mer om Velove på deras hemsida.

Dela detta jobb

Customer Support/After Sales på Velove!

Academic Work