itjobb.se

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Arbetsförmedlingen har i uppdrag att så effektivt som möjligt föra samman arbetsgivare som söker personal med personer som söker arbete. På Arbetsförmedlingen arbetar 14 000 personer inom olika yrkesområden. Arbetsförmedlingens IT-avdelning finns i Stockholm och har 600 medarbetare.

Är du en visionär do:er, redo för nya matiga uppdrag på temat digital transformation? Vill du utvecklas i en organisation i ständig förändring?
Kanon – då har vi utmaningarna för dig!

Som ett led i vår digitaliseringsresa finns nu vår nystartade enhet Distansservice äntligen på plats. Enhetens uppdrag är att möjliggöra intern digitalisering i samband med att Arbetsförmedlingens kundmöte gör en förflyttning - från det traditionella fysiska mötet till den digitala arenan, på distans.
Vad betyder det – konkret? Vi kokar ned det hela till två saker:

  1. Ta bort så många samtal i kundtjänst som möjligt genom att automatisera och robotisera där det är möjligt och driva till självbetjäning där det är lämpligt.

  2. Utveckla upplevelsen av IT-systemen för våra interna användare så att den blir den bästa.

Visst låter det intressant? Häng med - just nu befinner sig vår enhet under en spännande uppbyggnadsfas och vi behöver fler kollegor, i detta fall produktansvariga!

I rollen som produktansvarig har du leveransansvar för interna produkter kopplat till handläggningen av våra kunder; arbetsgivare och arbetssökande. Detta leveransansvar rymmer så väl strategisk produktledning som operativ uppföljning av produkternas utvecklings- och applikationsdrift, utifrån din beslutade kostnads- och nyttoram. Rollen innebär också att ta fram och omsätta IT-produktplaner, att tillsammans med verksamheten leda kartläggning och utveckling av arbetssätt och processer, hålla presentationer internt och externt, ha ansvar för incidenter kopplat till produkt, arbeta med förstudier och jobba taktiskt med löpande förbättringar.

Vem är du? 
Vi tror att du som produktansvarig jobbat minst 5 år, i ledande positioner inom produktstyrning såsom produktchef eller liknande. Du är nu hungrig på något nytt att sätta tänderna i!

Vi tror att du perspektivmässigt har ena benet i affären och det andra i tekniken. Vi försöker aktivt lära och låta oss inspireras av vår omvärld och självklart är det helt naturligt för dig att göra detsamma. Du har utmärkt förmåga att samarbeta och att leda genom din muntliga och skriftliga kommunikation. Vidare har du en utbildning med datainriktning, t.ex. systemvetenskaplig utbildning eller civilingenjör med datainriktning. Alternativt kan du ha tillgodosett dig motsvarande kunskaper på annat sätt.

Meriterande för rollen är kunskap om IT-arkitektur eller IT lösningsframtagning förvärvad genom praktiskt av arbete med olika typer av kundregister/CRM. Det är dessutom önskvärt om du har praktisk erfarenhet och kunskap av något av följande områden: Marketing Automation, triggerbaserad kommunikation, jobbmatchning, förståelse av behörigheter, ärendehantering och integration mot kontaktcenter.

Vi ser det även som meriterande om du har flerårig erfarenhet av att projektleda agila IT-projekt avseende införande av interna handläggningssystem i stora organisationer med mer än 1000 användare, i komplexa miljöer.

Övrigt
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.
Anställningen är på heltid och vi tillämpar provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Du kommer att arbeta, i nära samarbete med övriga kollegor, på Norra Stationsgatan 61, Stockholm. Våren 2019 flyttar vi till Solna Strand.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

Ansökan
Välkommen med din ansökan via "Ansök nu" Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Besvara frågorna om din utbildning och arbetslivserfarenhet samt bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Sök snarast då vi arbetar med löpande urval.

Kontaktpersoner
Mikael Sjöholm, sektionschef: 010–488 73 13
Åsa Frank, sektionschef: 010-486 04 15
Izabella Jonasson Ny, sektionschef: 010-488 21 49
Elin Åkerström, rekryterare, 010-488 69 20
Carin Carlberg Berglund, Facklig företrädare ST 010–487 62 23
Andreas Deniz, Facklig företrädare SACO 010–486 21 98
Ulf Törnkvist, Facklig företrädare SEKO 010-487 04 46

Erfarna Produktansvariga till enheten distansservice

Ansök nu

Dela detta jobb