itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

First line IT-support till fastighets- och serviceföretag

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2022-03-02

Ansök nu

First line IT-support till fastighets- och serviceföretag

Har du chansen att komma in i en roll där du varje dag får omsätta ditt tekniska intresse i praktiken och samtidigt hjälpa bolaget framåt genom deras användarsupport. Vi söker dig som har erfarenhet av support och vill arbeta med supportärenden där du ansvarar för första kontakt och slutkontakt med kunden. Skicka in din ansökan idag då urvalet hanteras löpande!

Om tjänsten

Att arbeta hos vår kund innebär att jobba i en spännande miljö där det händer saker hela tiden. Här arbetar du med tekniksupport av datorer, plattor/telefoner, skrivare och konferensrumsteknik. I uppdraget kommer du följa fastställda rutiner och processer beslutade och testade av teamet. I befattningen ingår att felsöka kända och okända fel. De kända felkällorna ska även dokumenteras så att fler inom företaget kan lösa dessa. Felsökningen ska i första hand lösa källan till problemet, men om det inte går att lösa ska man inom befattningen även kunna hitta alternativa lösningar så att kunden får sin leverans. Vid mer komplicerade problem ska man inom befattningen ha rutiner för hur problemet eskaleras till 2nd line eller annan leverantör. Som 1st line support är du den som ansvarar för första kontakt med kunden, därmed ligger mycket ansvar på dig så kunden känner sig positivt bemött och att just deras ärende kommer hanteras. Utöver detta är det också du som ansvarar för att stänga ärendet, det vill säga både första kontakt och slutkontakten.

Du erbjuds

  • Enklare utbildning för SKL-anställda och kollegor av datorer, plattor/telefoner, skrivare och konferensrumsteknik
  • En varierande arbetsdag där du får utnyttja dina tekniska kunskaper genom att stötta kunder med deras problem.
  • Ett digitalsupport-team som stöttar vid olika ärenden och arbetar mot gemensamma mål. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Uppdraget innefattar first line IT support för vår kunds digitala support. Detta medför arbetsuppgifter som:

  • Tillhandahålla användarsupport av datorer, plattor/telefoner, skrivare och konferensrumsteknik.
  • Befattningen innebär ett ägandeskap på alla inkommande ärenden oavsett om de eskalerats eller inte. Uppföljning av att ärenden inte ”stannar” hos tredje part.
  • Arbeta för att arbetsvardagen för slutanvändarna blir så smidig som möjligt.
  • Sköta kontakten med 2nd line och övriga leverantörer. Utöver detta, samarbeta med 2nd line och driftsleverantören för avancerade ärenden
  • Föreslå teknikutveckling på området.

Vi söker dig som

  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet i 1-line IT support.
  • Minst gymnasial utbildning, meriterande med inriktning mot IT eller teknik.
  • Goda tekniska kunskaper, god datorvana samt kännedom kring telefoner i allmänhet.
  • God serviceförmåga och en trygghet i att arbeta över telefon.
  • God felsökningsvana.

Det är inget krav men meriterande om du har

  • Eftergymnasial utbildning inom teknisk support.
  • God kännedom inom administrativa system, som Active Directory, samt erfarenhet av tidigare administrativt arbete.
  • God kännedom inom ärendehanteringssystem, till exempel ServieNow

Som person är du

  • Noggrann
  • Kommunikativ
  • Självgående

Övrig information

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid, kontorstider.

  • Placering: Stockholm, Södermalm

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Dela detta jobb

First line IT-support till fastighets- och serviceföretag

Academic Work