itjobb.se

First line Support till DSolution

Företag Academic Work
Ort
Kategorier
Utgår

2019-12-20

Ansök nu

First line Support till DSolution

Har du ett brinnande intresse för IT, teknik och datorer? Nu har du chansen att utveckla ditt intresse för IT och service. Vi söker dig som trivs med att ge support till kunder, är problemlösande och vill arbeta i en roll med många kontaktytor. Du får chansen att utvecklas både i din egen roll och inom organisationen. DSolution erbjuder en variation av karriärmöjligheter för den som har intresset att vidareutvecklas inom företaget. Låter detta som något för dig? Läs vidare!

Om tjänsten

DSolutions framgång bygger på att vara ett familjärt företag med högt driv som fokuserar på tillväxt, entreprenörskap och skall fortsätta att växa i takt med marknaden och kundernas förändrade behov. För att förbli framgångsrika, har vi högt kundfokus, kvalitet och nytänkande i allt vi tar oss för samt arbetar tillsammans och vinner som ett lag. Vi har hjälpt kunder sedan starten 2005 med kloka råd, inspirerande tips och innovativa lösningar för kontoret med fokus på morgondagens utmaningar.

Du erbjuds

  • En problemlösande och ansvarsfull roll i hos ett företag vars IT-avdelning befinner sig i en expansiv fas.

  • Möjligheten att bredda och fördjupa dina kunskaper inom IT-drift samt fördjupa dig i de områden som just du brinner mest för. Flera medarbetare har börjat i supporten och har arbetat vidare till en mer specialiserad roll mot exempelvis drift, nätverk och servrar.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Arbetet som IT-tekniker innebär att du driftsätter IT-leveranser via remote samt utför support på plats hos våra kunder. Arbetsuppgifterna varierar beroende på hur stort företaget är. Skötsel och underhåll av servrar, infrastruktur, nätverk, system och applikationer är några av de många uppgifterna. Att utföra installationer av applikationer, system och servrar är tillhör också arbetsuppgifterna. En del av tjänsten innebär också att du hjälper till med vår first line support.

Du ansvarar för att våra kunder blir nöjda med de tjänster de köper från oss, vilket gör att en hög servicekänsla är viktigt. Just ordet "serviceminded" är vårt viktigaste ledord i det dagliga arbetet.

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av att ge service ut mot kunder

  • Har kunskap inom Windows server och Office 365

  • Har grundläggande Nätverkskunskap inklusive VLAN och trådlöst

  • Uttrycker dig väl i tal och skrift i både engelska och svenska.

  • Har B-körkort

Som person är du:

  • Självgående
  • Kommunikativ & Pedagogisk
  • Problemlösande

Det är meriterande om du har:

  • Kunskap inom Microsoft 365 så som Azure och SharePoint.
  • Kunskap inom brandväggar som pfSense och WatchGuard.
  • Kunskap inom backuplösningar som Veeam och Solarwinds Backup Manager.
  • Goda kunskaper om administration av Vmware.

Övrig information

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid, tillsvidare

  • Placering: Hägersten

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och DSolution önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Dela detta jobb

First line Support till DSolution

Academic Work