itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

First line support till Trafikverket i Göteborg

Företag Academic Work
Ort
Kategorier
Utgår

2022-07-15

Ansök nu

First line support till Trafikverket i Göteborg

Har du erfarenhet eller utbildning inom IT-support? Vill du få in en fot hos Sveriges största beställare av infrastruktur? Trafikverket växer och söker dig som är lösningsorienterad, serviceinriktad och som besitter god social kompetens. Känner du igen dig? Tveka inte på att söka redan idag!

Om tjänsten

Academic Work söker för Trafikverkets räkning tre nya kollegor till rollen som Första linjens support. Du blir en del av IT-avdelningen med fokus på att stötta och hjälpa organisationen med enklare IT/telefoni-relaterade ärenden.

Trafikverket utvecklar och förvaltar smart infrastruktur i samverkan med andra aktörer för att underlätta livet för befolkningen i hela Sverige. Trafikverket erbjuder en modern arbetsplats med spännande utmaningar där du gör nytta för hela samhället genom att skapa bästa möjliga förutsättningar för dina kollegor att fokusera på det dem gör bäst. Detta genom att du delar med dig av din kompetens inom IT och skapar en fungerande vardag för användarna.

Du erbjuds

  • En varierande roll där du får arbeta med problemlösning och support av olika karaktär

  • En modern arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor

  • Att varje dag få vara med och bidra till samhällets utveckling

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Rollen inrymmer arbetsuppgifter högt som lågt och din vardag kommer präglas av problemlösning samt flera kontaktytor med organisationens användare.

Du kommer exempelvis att:

  • Vara första linjens support och vara mottagare av telefonsamtal

  • Ta emot, registrera, kategorisera, eskalera och lösa IT/telefoni-relaterade ärenden

  • Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara samt behörigheter

Vi söker dig som

  • Har minst gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet

  • Har 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin, under de senaste 12 månaderna

  • Har erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik.

  • Har erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.

  • Har erfarenhet av att ge support över telefon/remote.

  • Har erfarenhet av god förståelse för och tillämplning av kundkommunikation.

  • Har obehindrande kunskaper i svenska i såväl tal som skrift

I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Framförallt har du ett stort intresse för att ge god service och agera problemlösare i både små samt mer komplexa ärenden. Du är lyhörd för din omgivning och har god social samt kommunikativ förmåga för att säkerställa att informationen når användaren på ett tydligt sätt.

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid, 1 år initialt med goda chanser till förlängning

  • Placering: Göteborg

  • Lön: Fast månadslön

  • Tjänsten är säkerhetsklassad och prövning kommer att ske

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

 

Dela detta jobb

First line support till Trafikverket i Göteborg

Academic Work