itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
logo

First Line Support till UCS IT Sulotions

Företag Bravura
Ort
Kategorier
Utgår

2022-12-06

Ansök nu

First Line Support till UCS IT Sulotions

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos UCS IT Solutions.

Om företaget

UCS IT Solutions är sedan 2015 ett dotterbolag till UCS Group AB. UCS IT Solutions hjälper företag med allt inom drift, produkter och konsulter. Företagets affärsidé är att stötta upp där behov uppstår och optimera produkter samt tjänster efter funktion och behov. UCS IT Solutions strävar efter att kunder ska få den bästa möjliga lösningen av hög kvalitet för kundernas verksamhet och behov. Målet är att bli en igenkänd helhetsleverantör av IT i hela sydöstra Sverige.

Arbetsuppgifter

I rollen som 1st line support / teknisk support tar du emot inkommande samtal och förfrågningar av kunder gällande en stor variation av IT-relaterade frågor och ärenden. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat felsökning, lösenordsåterställning, användarfrågor och kontoadministration. Vidare kan du i rollen behöva åka ut till kunder och hjälpa till med exempelvis installation av dator och/eller skrivare.

Du kommer att ingå i ett team av totalt sju personer där ni sitter tillsammans i ett öppet kontorslandskap. I detta team kommer två andra medarbetare arbeta med 1 st line support tillsammans med dig. Ni kommer därav ha ett rotationsschema kring att ta emot inkommande samtal, eller att åka ut till kund för diverse installationer och teknisk support.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Du har en erfarenhet av kundbemötande samt telefonsupport
• Du har kompetens inom samt intresse för IT, både vad gäller hård- och mjukvara
• Du har körkort B
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande: erfarenhet av användaradministration (bla Active Directory), Microsoft 365, felsökning i Windows-miljöer i både klient och server, ITIL

För att trivas i rollen är du en social och kommunikativ person. Därtill är du serviceinriktad genom att vara tillmötesgående och har ett stort intresse för att hjälpa andra. Du sätter alltid kunden i fokus, anstränger dig för att leverera lösningar och gillar att göra det där lilla extra. Då du hanterar inkommande ärenden och uppkomna IT-problem är en stor del av vardagen, är det viktigt att du har en utvecklad problemlösningsförmåga i kombination med en lösningsfokuserad inställning.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Linköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, teknik, support, teknisk support, 1st line support, heltid, Linköping, UCS IT solutions, service, kund

Dela detta jobb

logo
First Line Support till UCS IT Sulotions

Bravura