itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

First-line Support till välkänt bolag i regionen!

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2022-10-16

Ansök nu

First-line Support till välkänt bolag i regionen!

Har du erfarenhet av att arbeta i en roll som IT-support och vill fortsätta din karriär på ett spännande bolag? Drivs du av att lösa tekniska problem och ge service i världsklass? Då har du nu chansen att bli en del av en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang samtidigt som du kommer befinna dig i en omvärld full av förändring och utveckling. Vår kund befinner sig i en spännande digitaliseringsresa och nu söker de ytterligare en person till sitt team.

Om tjänsten

Academic Work söker åt kunds räkning en First-line support. Du kommer att ingå i ett härligt team om 5 personer som lägger stor vikt vid att erbjuda bästa tänkbara service och support, samtidigt som du har riktigt kul med dina kollegor! Tillsammans arbetar ni gemensamt med omväxlande arbetsuppgifter. En vanlig dag på jobbet kommer du bl.a hjälpa företagets anställda och partners med effektiv och professionell IT-support samt säkerställa att det du själv inte kan hjälpa till med blir löst av 2:nd eller 3:rd line. Du blir helt enkelt Enhet IT’s ansikte utåt.

Du erbjuds

  • En gedigen introduktion där du börjar med mindre ärenden för att lära dig mer om företagets produkter, för att därefter hantera mer komplexa ärenden

  • Goda möjligheter till kompetensutveckling och att växa i din roll om du visar på driv och engagemang

  • Ett självständigt arbete med stor frihet i en spännande bransch

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ArbetsuppgifterDu kommer att

  • Registrera och kategorisera IT ärenden från användare

  • Kategorisera och prioritera ärenden enligt uppsatta rutiner

  • Vid behov eskalera incidenter vidare till rätt avdelning/ansvariga

  • Hjälpa till on-site med datorer, nätverk och annan personlig utrustning

  • Konfigurerar personlig utrustning åt anställda eller partners

Tjänsten passar dig som gillar att ställa höga krav på dig själv, dina prestationer och resultat. Du besitter både de hårda och mjuka kvaliteterna – med ett stort tekniskt intresse samtidigt som du drivs av den sociala kontakten och att alltid ge service av högsta kvalitet.

Vi söker dig som

  • Har ett stort tekniskt intresse - Motivera gärna ditt intresse för IT och rollen, i din ansökan!

  • Gymnasial/eftergymnasial IT-utbildning gärna inom Helpdesk/IT-support

  • Goda kunskaper kring klient/server nätverk samt AD/AAD från studier alt. arbetserfarenhet

  • Erfarenhet från ärendehanteringssystem

  • Dokumentation

  • Kan kommunicera obehindrat i både svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av en roll inom Helpdesk/IT-support

  • ITSM verktyg

  • CMDB

  • SLA

  • ITIL-processer Incident-, Problem- och Change Management

Som person är du:

  • Problemlösande

  • Kommunikativ

  • Flexibel

Övrig information

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid

  • Placering: Malmö C, resor till Hässleholm kan förekomma

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

 

Dela detta jobb

First-line Support till välkänt bolag i regionen!

Academic Work