itjobb.se

First Line Supportmedarbetare till internationellt växande fastighetsbolag

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2020-02-29

Ansök nu

First Line Supportmedarbetare till internationellt växande fastighetsbolag

Vill du vara en del av något nytt där du får vara med och påverka från start? Vi söker en driven person som kommer att bli en av tre First Line supportmedarbetare. Beskriver du dig själv som serviceminded, kommunikativ och resultatinriktad? Sök nu och bli en del av ett företag där initativ uppmuntras och där du får utveckla dina kunskaper inom IT och fastighetsbranschen.

Om tjänsten

Academic Work söker för kunds räkning en First Line supportmedarbetare till deras IT-avdelning. I rollen kommer du att vara med och bidra till en nystartad service desk funktion som har vart igång i cirka sex månader. Tillsammans med dina kollegor hanterar ni interna IT-frågor från företagets alla kontor runt om i världen. Teamet kommer att bestå av cirka 10 personer med blandade erfarenhetsbakgrunder där du kommer att vara omgiven av kompetenta kollegor som gärna hjälper varandra i utvecklingen framåt. Deras fräscha lokaler ligger centralt på Södermalm där du har nära både till bra restauranger och kollektivtrafik. Akelius har även goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget, där du som har ett stort engagemang och vilja att lära dig - kan få möjlighet att ta steget in i nya roller på sikt!

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig sex månader framåt för att täcka en föräldraledighet i teamet. För rätt person finns det möjligheter till tillsvidareanställning via Academic Work och även möjligheten att bli överrekryterad förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som First Line support kommer du arbeta med olika frågor kopplat till IT-drift och agera internt stöd gentemot organisationen. Huvuddelen av företagets IT-drift och IT-support har tidigare varit outsourcad men IT-supporten hanteras nu internt sedan 6 månader tillbaka. I den här rollen finns det därmed möjlighet att vara en del av utvecklingen och arbetet kring den växande supportfunktionen. Du kommer dessutom att vara en första kontakt för de inkommande ärenden som inkommer gällande IT och agera problemlösare kring diverse dagliga IT-relaterade utmaningar.

Du kommer exempelvis att:

  • Ta emot alla inkommande ärenden gällande IT via telefon, mejl och webb
  • Dokumentera, följa upp och delegera vidare avancerade ärenden till dina kollegor på second och third line support
  • Vara med och komma med input samt feedback på hur ni kan förbättra servicedeskfunktionen

Du får gärna ha en utbildningsbakgrund med IT-inriktning och söker en första eller andra tjänst kopplat till IT samt support. Du trivs i en social och självständig roll där du får ta mycket ansvar för dina ärenden.

Vi söker dig som

  • Har ett stort intresse för IT och grundläggande kunskaper inom området, exempelvis från gymnasiet eller tidigare arbete
  • Har goda erfarenheter av kundservice och motiveras av att leverera en förstklassig service
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om:

  • Du har studerat en eftergymnasial utbildning inom IT på universitet eller yrkeshögskola
  • Du har arbetat i en global organisation
  • Du tidigare har arbetat i en liknande roll med telefon som dagligt redskap, gärna i first line
  • Du talar franska eller tyska

Det är mycket viktigt med de personliga egenskaperna och därmed söker vi dig som är varm, ordningsam och duktig på att följa upp ditt arbete. Du trivs i en social och självständig roll där du får ta mycket ansvar för dina ärenden. Problemlösning motiverar dig och du drivs av att alltid vilja lära dig nya saker.

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: Mars 2020

  • Omfattning: Heltid 8-17, föräldravikariat på initialt 6 månader

  • Placering: Södermalm

  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ste01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

Information om företaget

Akelius är ett av Sveriges största noterade fastighetsbolag som köper, säljer och förvaltar bostäder både i Sverige och utanför landets gränser. Akelius finns idag i sju länder och har stora ambitioner att växa, allt ifrån på IT-sidan till inom fastighetsförvaltningen. På kontoret på Söder arbetar mellan 80-100 personer i blandade roller inom bland annat fastighetsförvaltning, ekonomi och IT.

Dela detta jobb

First Line Supportmedarbetare till internationellt växande fastighetsbolag

Academic Work