itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
logga

Handläggare, Produktägare till e-tjänst för fångstrapportering

Ort
Utgår

2022-12-11

Ansök nu

Handläggare, Produktägare till e-tjänst för fångstrapportering

Havs- och vattenmyndigheten (HaV) arbetar på regeringens uppdrag. Med utgångspunkt i ekosystemens och människans behov arbetar vi kunskapsbaserat och koordinerat för att uppnå en hållbar förvaltning av våra vattenresurser, både i hav och sötvatten och inom fisket. Vi är cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter som tillsammans skapar en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter att hela tiden lära nytt.

Avdelningen för fiskerikontroll har ett övergripande samordnande ansvar för genomförandet av den svenska fiskerikontrollen och ansvarar bland annat för uppföljningen av hur det svenska yrkesfisket följer gällande regler på fiskets område.

Fiskeriövervakningsenheten har ett brett uppdrag med att övervaka och ge support till svenskt yrkesfiske samt med att samla in och förvalta information från en mängd olika källor. Vi ansvarar för registrering, granskning, validering och kontroll av uppgifter i samband med uppgiftslämnande från yrkesfisket och saluföringen. Enheten bedriver också övervakning av yrkesfisket i realtid i samverkan med Kustbevakningen och andra berörda myndigheter.

Handläggare med ansvar som produktägare till e-tjänst för fångstrapportering

Som produktägare är du länken mellan verksamheten och utvecklingsteamet. I nära dialog med enhetschef bevakar och samlar du in verksamhetens behov till kravställning in i projektet

Du ska vara tillgänglig för frågor från utvecklingsteamet och kunna fatta beslut om specifika funktioner/om produkten.

Vi söker dig som brinner för utveckling, särskilt de möjligheter som digitaliseringen ger, och trivs med ett agilt arbetssätt. Din självklara utgångspunkt är en god förståelse för verksamheten och dess långsiktiga behov.

Arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Närvara på projektets stå-upp-möten samt övriga möten inom scrum/teamet 

  • Ansvarig för den så kallade backloggen i projektet

  • Ansvara över prioritering av ärenden för utvecklingsteamet, beslutar om vad som ska göras och när

  • Förbereda innehållet till varje sprint i projektet

  • Ansvara för att ta fram releaseplan så att produkten når de mål som är uppsatta i rätt tid

  • Tar fram releaselogg  med beskrivning av vad som kommer ut i varje release och kommunicerar ut det till verksamheten/intressenter

  • Ansvarig för acceptanstest och samordnar verksamhetens arbete när det gäller acceptanstester

Egenskaper, färdigheter och förmågor

Du är en strukturerad person som är utvecklingsorienterad och har ett helhetsperspektiv. Givetvis är du relationsskapande och har mycket god förmåga att samarbeta och kommunicera. 

Du behöver vara initiativtagande, självgående och uthållig. För att lyckas i rollen krävs även att du har förmåga att planera, organisera, genomföra samt kunna förstå verksamheten, dess långsiktiga behov och hur det som ska beställas ska stödja verksamheten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Dina erfarenheter och meriter

Vi söker dig som har högskoleutbildning på minst tre år motsvarande kandidatexamen, eller kunskaper som vi bedömer som likvärdiga. Du har 3-4 års arbetslivserfarenhet som bedöms vara relevant för tjänsten. För tjänsten önskar vi också att du har erfarenhet av följande:

  • Erfarenhet från verksamhetsdrivet kravställande inom digitalisering

  • Erfarenhet att arbeta agilt med produktutveckling i utvecklingsteam, exempelvis med Scrum, Kanban eller SAFe.

  • Goda kunskaper om EU:s och nationellt regelverk gällande fiskerikontroll med inriktning på rapportering

  • Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning

Villkor

Tjänsten är placerad i Göteborg. Anställningen är tillsvidare på heltid och provanställning tillämpas. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.

Utgångspunkten är att arbetet normalt sett utförs i myndighetens lokaler, dock finns det möjlighet till individuella överenskommelser.

Övrig information

Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Dela detta jobb

logga
Handläggare, Produktägare till e-tjänst för fångstrapportering

Havs- och vattenmyndigheten (HaV)