itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Hardware Replacement Coordinator till globalt IT-bolag!

Företag Academic Work
Ort
Kategorier
Utgår

2022-10-02

Ansök nu

Hardware Replacement Coordinator till globalt IT-bolag!

Vi söker just nu en Hardware Replacement Coordinator till ett väletablerat företag som är ett av Nordens största IT leverantörer. I rollen kommer du arbeta med att hantera ett stort utbyte av hårdvaruenheter hos kunder och vara ansvarig för koordineringen av dessa ersättningar. Sök tjänsten idag då urval sker löpande!Om tjänsten

Vår kund skapar digitala fördelar för företag och samhälle. De är ett ledande nordiskt digitalt tjänste- och programvaruföretag med lokal närvaro och global kapacitet. De har omkring 24 000 experter anställda globalt och tillhandahåller service åt tusentals företag och organisationer inom privat och offentlig sektor i mer än 90 länder.

Idag genomförs ett utbyte av hårdvaruenheter hos ett stort antal av deras kunder som ska hanteras och administreras. I rollen som Hardware Replacement Coordinator kommer du därav ansvara för att samordna kunden och underleverantörerna i arbetet med att byta ut hårdvaruenheter som närmar sig slutet av leasingperioden och även att hantera avvikelser i orderhanteringar. Du kommer arbeta jämsides två kollegor i rollen och få en gedigen upplärning inför processen.

Du erbjuds

  • En modern och innovativ arbetsplats med utvecklingsmöjligheter

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Rollen innefattar att vara

  • Ansvarig för att planera möten med respektive verksamhet för att informera om kommande ersättningar
  • Ansvarig för att koordinera och följa upp ersättningarnas framsteg med Foxway, Infocare och kund
  • Ansvarig för att dokumentera och uppdatera processdokumenten
  • Ansvarig kontaktperson för ersättningsfrågor från kunder
  • Ansvarig för avvikelsehantering mellan kund och underleverantörer
  • Ansvarig för att rapportera status på ersättningar

Vi söker dig som

  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som i skrift
  • Goda kunskaper inom IT
  • Goda kunskaper inom koordinering och administration

Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av arbete inom Servicedesk/Helpdesk eller som junior projektledare.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 6 månader med eventuell chans till förlängning
  • Placering: Stockholm, Solna

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

 

 

Dela detta jobb

Hardware Replacement Coordinator till globalt IT-bolag!

Academic Work