itjobb.se

Hardware support administrator till SKF!

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2021-10-24

Ansök nu

Hardware support administrator till SKF!

I rollen som Hardware support administrator på SKF kommer du få möjligheten att ansavra för administration, men även förbättra interna processer. Rollen är väldigt kommunikativ där du är kontaktpersonen för deras leverantörer. Har du erfarenhet av Logistik, administration och är en person som tycker om siffror? Ansök redan idag då starten är omgående!

Om tjänsten

SKFerbjuder reparation och kalibreringstjänster till deras kunder. I denna roll skulle du ansvara för att administrera och förbättra hur de arbetar med sina interna processer. Du kommer jobba med hårdvarusupport för att hjälpa dem med hantering och förbättring av deras samarbete med deras reparationspartners. Du kommer att arbeta i ett globalt team, utöver att hantera delar av samarbetet med reparationspartners, kommer du även stödja dina säljkollegor.

Du erbjuds

  • Varierande och kommunikativ roll med mycket ansvar
  • En internationell arbetsplats med ett högt tempo

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

  • Lån-administration för länder som inte omfattas av EMEA
  • Verifiering av reparationstillstånd
  • Fakturering
  • Reservdelshantering med tredje parts reparation till SKFs servicecenter och försäljningskontor
  • Hantera överlämningsuppgifter från SKF -reparationscentraler
  • Försäljningsstöd
  • Processägare/ ansvarig för förändring
  • Ansvarig för service och reparation inom anslutna tekniker

Vi söker dig som

  • Har 5 + års arbetslivserfarenhet
  • Besitter tidigare administrativa erfarenheter
  • Besitter processhanterings-kunskaper
  • Datorkunskaper - starkt numeriskt resonemang
  • MS Office -kompetens, särskilt Excel och Outlook
  • Erfarenheter av att arbeta gentemot deadlines (time management)
  • Obehindrad i svenska och engelska, då båda språken används dagligen

Det är meriterande om du:

  • Har erfarenhet av Supply Chain management
  • Arbetat med SAP
  • Besitter kunskaper i Spanska språket
  • Har erfarenhet av reservdels-hantering

Som person är du:

Du kommer att behöva vara en fantastisk kommunikatör, trygg i att ha kontakt med externa leverantörer och interna team. Du behöver också goda numeriska färdigheter och ett öga för detaljer som inte är rädd för att hantera utmaningar.

Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Heltid, konsultuppdrag 6 månader, med chans till förlängning

Placering: Gamlestaden, Göteborg

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SKF:s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Läs mer om SKF här

 

Dela detta jobb

Hardware support administrator till SKF!

Academic Work