itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

IT Helpdesk Support till internationella AKQA

Företag Academic Work
Ort
Kategorier
Utgår

2022-06-30

Ansök nu

IT Helpdesk Support till internationella AKQA

Nu söker AKQA en social och driven person till tjänsten som IT Helpdesk Support till deras kontor i Göteborg. De söker dig som är bekväm med engelska i tal och skrift samt med tidigare erfarenhet av Mac och PC - support.

Om tjänsten

Som IT Helpdesk Support kommer du först och främst ge exceptionell service genom fjärr- och skrivbordssupport till den globala användarbasen i en miljö med högt tempo. Se nedan hur AKQA själva beskriver företaget och hur det är att arbete hos dem:

"At AKQA, we believe in the imaginative application of art and science to create beautiful ideas, products and services. With an entrepreneurial and collaborative approach, we design adaptive digital services and applications that capture the imagination, delivering impressive returns for their clients.

If you adhere to AKQA’s founding values of innovation, service, quality and thought, you will be excited about being part of our success. You will thrive when faced with new challenges, and you will constantly strive to improve our service. Located in Gothenburg, Sweden, as part of AKQA, you will work in an environment that fosters a meritocratic culture, surrounded by some of the brightest minds in their fields."

Arbetsuppgifter

  • Tillhandahålla on-site/fjärrsupport till Göteborgsstudion och fjärrsupport till de andra AKQA-kontoren i EMEA-regionen

  • Onboarding och offboarding av nya och avgående anställda, inklusive administration av användarkonton

  • Bildhantering och distribution av Mac- och PC-hårdvara samt spårning av tillgångar från onboarding till avprovisionering—livscykelhantering

  • Felsökning av hårdvara, mjukvara och nätverksproblem på Mac och PC

  • Svara på IT-samtal och problembiljetter i en multi-kontor, multiregional miljö; följa interna rutiner och eskaleringsprocesser med hjälp av vårt biljettsystem

  • Ta fram tydlig och koncis dokumentation och rutiner för administrativa uppgifter

  • Tillhandahåller IT-introduktioner varje vecka till ny personal i deras EMEA-region

  • Upprätthålla lösenordssäkerhet, dataintegritet och filsystemsäkerhet för skrivbordsmiljön

  • Support och felsökning av skrivare och kopiatorer

  • Upprätthålla effektiva relationer med AKQA:s ledning och personal

Vi söker dig som

  • Mycket goda kunskaper i Engelska i tal och skrift

  • Kunskaper i MacOS och Windows är avgörande

  • Erfarenhet av JAMF, Active Directory, Microsoft 365 och Google Workspace är ett plus

  • Erfarenhet av Okta eller andra SSO-leverantörer är ett plus

 

Övrig information

  • Start: Enligt överenskommelse

  • Omfattning: Heltid

  • Placering: Göteborg, möjlighet till några dagars arbete på distans

  • Vänliga bifoga ditt CV på engelska vid ansökan

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Dela detta jobb

IT Helpdesk Support till internationella AKQA

Academic Work