itjobb.se

IT Manager, IT Service Scandinavia till Clear Channel

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2019-08-22

Ansök nu

IT Manager, IT Service Scandinavia till Clear Channel

Clear Channel söker nu efter sin nästa IT Manager inom området IT Service. Du kommer arbeta på skandinavisk nivå och rollen innebär således strategiskt och operativt arbete med syftet att både utveckla ditt team och IT Servicefunktionen i stort. Vi ser att du är en person som nu vill komma in driva arbetet framåt och leva efter Clear Channels värdeord– engagerad, samarbetsorienterad, effektiv, förbättringsorienterad, affärsmässig och ansvarstagande.

Om tjänsten

Vi söker för Clear Channels räkning en IT Manager till IT Service Scandinavia. I den här rollen kommer du att vara ansvarig för att leda och koordinera ditt team som idag består av tre IT Support/Onsitetekniker. Du kommer arbeta strategiskt för att utveckla IT Service i Sverige, Norge och Danmark. Vidare är ditt team del av ett större virtuellt IT Service team vilket innebär att ni kommer arbeta tillsammans med kollegor som sitter i b.la. Storbritannien och Singapore. I frågor som rör IT Service globalt kommer du vara ansiktet utåt och representera dina länder.

Idag arbetar teamet med Ticketing Support vilket för att du kommer jobba med att delegera ansvar mellan medarbetare. Du kommer att arbeta från det skandinaviska huvudkontoret i Stockholm men resa i tjänsten ett par dagar i månaden.

Du erbjuds

  • Möjligheten att arbeta inom en organisation med en stark företagskultur och i ett team präglat av stark teamkänsla och engagemang.

  • En ledarroll där du kommer få chansen att arbeta både operativt och strategiskt. Beroende på vem du är och vilka erfarenheter du har sedan tidigare kan du på sikt även få utökat ansvar för IT Service, Northen Europe.

Arbetsuppgifter

  • Utveckla, underhålla och förbättra IT-servicen med slutanvändarens behov i fokus.
  • Arbeta med att vidareutveckla och analysera kundnöjdhet.
  • Ansvara för att planera och genomföra IT relaterade projekt.
  • Kompetensutveckla ditt team och säkerställa att de utvecklas i rätt riktning.
  • Hålla kontakt och utveckla samarbeten med Stakeholders.

Vi söker dig som

  • Har erfarenheter från en liknande roll. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap sedan tidigare, i en roll som exempelvis Teamleader för ett Supportteam.
  • Har sedan tidigare erfarenhet av att jobba som Service Desk/IT Support och att du därför har förståelse för dina medarbetares arbetsuppgifter.
  • Har en vana av att se till verksamhetens större behov och känner dig trygg i att fatta beslut som rör projektledning, upphandling och budgetering.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet.

Meriterande för rollen om du har kunskaper inom:

  • MS Windows Server, ITIL, Ticketing system
  • Helpdesk processer
  • Active Directory
  • Deployment tools and processer
  • Telecom and subscrition solutions IT Hardware
  • MS Windows Client Windows 10 och WSUS, DHCP, MS Office suite,
  • Vmware Vcenter/Vsphere
  • WAN, LAN, TCP/IP
  • Cloud Services
  • Security Technology

Som person är du:

  • Initiativtagande
  • Relationsskapande
  • Kommunikativ
  • Ansvarstagande

Övrig information

  • Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm, Birger Jarlsgatan
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Clear Channels önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Clear Channel är ett av världens största utomhusreklambolag med en bred portfölj bestående av 450 000 klassiska och digitala ytor i 31 länder. De finns idag i Asien, Europa, Latinamerika och Nordamerika och når dagligen miljontals människor.

Dela detta jobb

IT Manager, IT Service Scandinavia till Clear Channel

Academic Work