itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

IT Operationstekniker till Rädda Barnen

Ansök nu

IT Operationstekniker till Rädda Barnen

OM UPPDRAGET

Som systemtekniker är du en del av Rädda Barnens IT-sektion och ingår i teamet IT Operations & Support som idag består av 4 medarbetare. Rollen arbetar med Rädda Barnens dagliga hantering av IT-plattformar, uppgraderingar, patchningar, virtuell miljö, second line- support och administration av klientplattform och applikationer, nätverk, server- och klientsäkerhet samt licenshantering. I uppdraget ingår att tillsammans med kollegorna i eamet ansvara för följande områden:

  • Operativ drift, underhåll och utveckling av infrastruktur, tekniska lösningar, Cloud tjänster- och applikationer.

  • Administration, underhåll och utveckling av MS 365 miljön, Active Directory, GPOer, DNS, DHCP samt integrationer

  • Löpande administration och konfiguration av Nätverk (switchar, brandvägg, LAN, WAN, Wi-Fi, VPN), VMware miljö, Backup/restore, IT-säkerhetarbete

  • Problemanalys och lösningsbeskrivningar

  • Ta fram och underhålla teknisk och administrativ systemdokumentation

  • Applikationssupport i andra linje

  • Delta i planering, utveckling och underhåll av klientplattform och säkerhet

  • Proaktivt arbete i form av att analysera och beskriva förändringsbehov av IT-plattformar

  • Delta i tekniska utvecklings och utredningsprojekt

VEM SÖKER VI?

Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av en liknande roll och med bra kompetens att omsätta verksamhetsbehov till funktionalitet. Du har en högskoleutbildning inom IT/ teknik och god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. Du har följande tekniska kompetenser:

  • Microsoft klient och server

  • Active Directory, DHCP, DNS (intern & extern), GPO, LDAP,

  • MS Azure, Infrastruktur, Azur AD (ADD), säkerhet, administration, utveckling

  • MS 365, Exchange, Intune, Autopilot

Följande tekniska kompetenser är meriterande för rollen: Exam AZ-104: Microsoft Azure Administrator - Learn
Microsoft Docs Exam MS-101: Microsoft 365 Mobility and Security - Learn | Microsoft Docs

Alla medarbetare inom Rädda Barnen förväntas självklart efterleva våra värderingar. Personliga egenskaper vi ser är viktiga för att lyckas i rollen är god kommunikativ förmåga och samarbetsvilja samt en lösningsorienterad inställning.

LÅTER DET INTRESSANT?

Rollen är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning vid deras trevliga kontor i Alvik. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, urval och intervjuer kan ske löpande. Då Rädda Barnen är noga med att vara en säker arbetsplats för barn ber dom om utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning och alla deras medarbetare ska följa Rädda Barnens policies och etiska riktlinjer.

 

 

Dela detta jobb

IT Operationstekniker till Rädda Barnen

Tavana IT AB