itjobb.se

IT Service Desk Manager

Ansök nu

IT Service Desk Manager

Nu söker vi en konsult för ett uppdrag  med ansvar för den lokala IT-Servicedesken i Sverige med start omgående.

Vi söker dig som har en bakgrund inom området och som haft ett Teamlead-ansvar eller chefsansvar och vill jobba vidare med det.
Teamet består av 4 servicedeskagenter som jobbar med 1st/2nd line ärenden.

Merparten av din tid kommer du att jobba med arbetsledning, koordinering och rapportering på KPI-er, status etc.
Det finns också tillfällen när du behöver hjälpa ditt team med vissa ärenden, så du behöver ha en bakgrund och grundkompetens inom support, nätverk, drift och servrar.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Operativt ansvarig för IT I Sverige omfattande serverdrift, nätverk, WAN, LAN, O365,

  • Uppföljning av SLA-er, dialog med affärsansvariga

  • Leverantörskontakter, licenshantering

  • Ansvarig för incidenthantering, teamlead

Kompetenskrav

  • Dokumenterad erfarenhet av snarlika roller

  • Bred kompetens inom IT-drift

    • Microsoft-miljö (PC, server, DHCP, AD, DNS, O365

    • LAN (switchar och routers)

    • WAN (IPMPLS, brandväggar)

  • God kompetens inom telefoni (TOIP, IOS, Android etc)

  • Generell IT-kompetens inom databaser, scripting

  • Mycket god förmåga att agera teamlead

  • Svenska och engelska I tal och skrift

  • God förmåga att kommunicera med team, verksamhet, leverantörer

  • Förmåga att leda och samordna mindre projekt, koordinera, rapportera etc

  • Intresse och förmåga att jobba med förbättring och vidareutveckling av processer inom företaget.

  • Resor inom Sverige kan förekomma

Start omgående, 4-6 månader
Heltid främst på plats på Stockholmskontoret, Kungsholmen.

Vi ser fram emot att få din konsultprofil! Urval sker löpande till kunden efter som start omgående.

Dela detta jobb

IT Service Desk Manager

House of Skills