itjobb.se

IT Service Desk till internationella Aimo Park

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2020-01-22

Ansök nu

IT Service Desk till internationella Aimo Park

Har du erfarenhet av IT-support inom L3 och vill fortsätta utvecklas i din karriär på ett spännande bolag? Drivs du av att lösa tekniska problem och ge service i världsklass? Vår kund befinner sig i en spännande digitaliseringsresa och nu söker de ytterligare en person som vill bidra till deras fortsatta utveckling. Är det du? Läs då annonsen och ansök redan idag!

Om tjänsten

Avdelningen står inför stora och spännande förändringar. Med nya ägare blir Aimo ett ledande företag i sin bransch, och satsar stort mot nytänkande inom mobilitet. Dessutom är hela branschen inne i en digitaliseringsresa, där vår kund ska vara ledande.

I denna roll kommer du sitta direkt under Head of Support, Security and Infrastructure. Ditt framtida team är positivt och utåtriktat med en välkomnande miljö där ni stöttar varandra och hjälper varandra att utvecklas. Teamet består i dagsläget av åtta personer.

Du erbjuds

  • Att bli viktig del av ett internationellt företag i förändring
  • Ett härligt team med stark sammanhållning
  • Stora utvecklingsmöjligheter
  • Möjligheten att ta egna initiativ och ansvar

Arbetsuppgifter

En viktig del av din roll är att säkerställa en god service till våra användare genom mer avancerad eller mer tidskrävande felsökning i IT miljön, samt genomföra ändringar inom givna ramar.

Du kommer att exempelvis:

  • Självständigt lösa eskalerade incidenter gällande bland annat klientdatorer, applikationer, AD, nätverk, server, telefoni, skrivare och parkeringsteknisk utrustning.

  • Eskalera incidenter vidare till leverantörer, samt aktivt följa upp dessa ärenden.

  • Bevakning av nätverksanslutna enheter via övervakningssystem och därifrån självständigt felsöka och vidta korrigerande åtgärder på larm och varningar.

  • Beställningar och logistik, samt applicering av konfigurationer på nätverksteknisk utrustning

  • Patchning, uppdatering av klienter och skapande av nya deployment - paket.

  • Agera stöd för Service Desk, Produktägare och Affärsområdesorganisationen

  • Producera dokumentation för såväl slutanvändare som kollegor på IT avdelningen.

Vi söker dig som

Har erfarenhet av:

  • Arbetat i en second eller third line support

  • Arbetat i Microsoft miljö

  • Administration i AD & Office 365

  • Felsök, i såväl klient, server och nätverk

  • Applicering av konfigurationer på nätverksteknisk utrustning som switchar och brandväggar

  • Dokumentering av IT produktion

  • Goda kunskaper i engelska och bekväm med att använda engelska som arbetsspråk i tal och skrift.

Det är även meriterande om du har erfarenhet av, eller certifiering inom, ITIL samt erfarenhet inom telefoni.

Som person är du:

  • Noggrann

  • Prestigelös

  • Serviceinriktad

  • Strukturerad

Information om företaget

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid, flex

  • Placering: Stockholm

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Amios önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

 

Dela detta jobb

IT Service Desk till internationella Aimo Park

Academic Work