itjobb.se

IT Support Manager till BDO

Företag Academic Work
Ort
Kategorier
Utgår

2019-12-04

Ansök nu

IT Support Manager till BDO

Vill du vara en nyckelperson i ett framgångsrikt och växande revisionsbolag med ansvar för att vidareutveckla deras supportfunktion? Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med system- och processförbättringar i en liknande roll sedan tidigare? Då är det dig som är ambitiös, driven och nytänkande som vi söker till rollen som IT Support Manager hos BDO! Skicka in din ansökan redan idag - då vi arbetar med löpande urval i denna rekryteringsprocess

Om tjänsten

BDO är världens femte största revisions- och rådgivningsorganisation med ca 67 000 anställda i omkring 160 länder. Den svenska verksamheten omfattar ungefär 800 anställda på ett drygt 20-tal kontor. BDO har därtill för tionde gången i rad i år blivit utsedda som den rådgivnings- och revisionsbyrå med de nöjdaste kunderna i revisionsbranschen av Svenskt Kvalitetsindex.

De söker nu en person till deras IT-avdelning som i dagsläget består av 10 anställda. Då BDO och IT-avdelningen just nu genomgår en transformation och du som Service Support Manager har en absolut nyckelroll i detta arbete kommer du snabbt att få ta stort ansvar och bidra med egna idéer i en spännande roll med varierande och roliga utmaningar.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som IT support Manager på BDO arbetar du systematiskt och kontinuerligt med att förbättra och vidareutveckla supportfunktionen på BDO. Genom löpande system- och processförbättringar och aktiv uppföljning med IT och verksamhet säkerhetsställer du hög kvalité på supportarbetet. Du är expert inom ansvarsområdet och agerar internkonsulterande till alla intressenter i verksamheten.

Du kommer bland annat:

  • Ha ansvar för att hålla tid, budget och följa arbetsplanering inklusive deadlines.
  • Göra kostnadsuppföljning och kostnadsplanering av alla kostnader kopplat till ansvarsområdet med rapportering till budgetansvarig CTO.
  • Ta fram och förvalta övergripande- och detaljbeskrivning av ansvarsområdet.
  • Förädla och vidare strukturera supportfunktionen enligt best practices samt skapa stor grad av transparens mot användare, nyckelperson och IT-medarbetare i vilken servicenivå som kan förväntas.

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet från en liknande roll i cirka 1-3 år, där du tidigare arbetat med att ha satt upp, förvaltat och vidareutvecklat supportprocesser på en IT-avdelning och tillsammans med verksamhet.
  • Erfarenhet av ITSM (genom arbetssätt och/eller utbildning).
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du flexibel, har lätt för att samarbeta med andra och är självständig i ditt arbete. Du gillar att bidra med nya idéer och vill gärna fortsätta utvecklas och utmanas i en ny och spännande roll. Du gillar dessutom att ha ett strukturerat arbetssätt och att få ta mycket eget ansvar.

Övrig information

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid, minst 1 år

  • Placering: Stockholm, Sveavägen

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och BDOs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Dela detta jobb

IT Support Manager till BDO

Academic Work