itjobb.se

IT support - Norsktalande sökes

Företag Tavana IT AB
Ort
Utgår

2020-07-18

Ansök nu

IT support - Norsktalande sökes

Tavana IT söker nu flera supporttekniker med både lång och kort erfarenhet av arbete inom IT-support. Vi har flera uppdrag inom 1st, 2nd och 3rd line support både via helpdesk.

Är du en duktig IT-tekniker som är driven, bra på felsökning av program och system samt har en god kommunikativ förmåga? Är du Norsktalande eller behärskar det Norska språket både i tal samt skrift? Då är du precis den vi söker. Ansök redan idag och ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med oss!

HUR SER EN ARBETSDAG UT?

Du är en person som har service ända ut i fingerspetsarna. Vi ser gärna att du har ett brinnande intresse för IT och ett driv att utvecklas och lära dig mer. Det är meriterande om du har gått ett IT-relaterat gymnasium eller har tidigare arbetslivserfarenhet inom support. Vi lägger stor vikt i personlig lämplighet och tror även på dig som saknar utbildning men är engagerad och villig att ge 110% för att lära dig IT och branschen.

Flytande Norska i både tal och skrift är ett krav för denna tjänsten. Som person ser vi gärna att du tycker det är roligt att lösa problem och kan på ett pedagogiskt vis guida andra så att ni tillsammans kommer fram till en lösning. Om du har tidigare erfarenhet från Active Directory, fjärrstyrning, VPN, Windows, ärendehanteringssystem osv.så ser vi det som mycket meriterande men det är inte ett krav. Du är social och har inga problem med att jobba självständigt men du tillför ändå en god stämning i gruppen.

För att du ska lyckas i din roll startar tjänsten med en grundlig utbildning. Arbetstiderna är mellan 08:00-17:00 måndag till fredag.

INFORMATION:

Plats: Stockholm

Befattning: Heltid 100%

Lön: Enligt överenskommelse

VEM SÖKER VI?

Vi söker dig med stort driv för att utvecklas, ett brinnande intresse för IT och erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du är van vid att arbeta med olika ärendehanteringssystem samt att jobba mot uppsatta mål.

Vi ser gärna att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory och Exchange.

Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare ut i fingerspetsarna – både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.

Meriterande är om du har minst 6 månaders erfarenhet inom helpdesk för tjänsten som 1st line och minst 2-3 års erfarenhet inom support för tjänsten som 2nd line.

Som person är du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med olika typer utav människor.

Då denna helpdesk inriktar sig på Norska användare så är det viktigt att du är Norsktalande eller behärskar Norska i både tal samt skrift. 

LÅTER DET INTRESSANT?

Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Ansök nu” eller maila till: Jobb@tavana.se

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se

Vi ser fram emot din ansökan!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dela detta jobb

IT support - Norsktalande sökes

Tavana IT AB