itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
logo

IT-support / SQL / 2nd Line Support / Supporttekniker till Props

Företag Bravura
Ort
Utgår

2022-12-06

Ansök nu

IT-support / SQL / 2nd Line Support / Supporttekniker till Props

Har du kunskaper inom SQL? Vill du arbeta som supporttekniker i ett växande och innovativt företag? Söker du en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Hos Props värderas din personliga utveckling och en positiv och lösningsfokuserad kultur.

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Props.

Om företaget

Props Utility Solutions är en svensk leverantör av flexibla och prisvärda mjukvarulösningar till energibolag, telekombolag, bredbandsbolag och banker. Medarbetarna på Props har tidigare utvecklat bland annat fyra framgångsrika generationer av faktureringslösningar som idag betjänar över 22 miljoner slutkunder över hela Europa. På företaget finns en hög teknisk kompetens och du erbjuds därför goda möjligheter att utveckla din tekniska kompetens.

På det nyrenoverade kontoret vid tunnelbanan i Solna Strand råder en härlig kultur där eget ansvar genomsyrar verksamheten. Arbetet bedrivs på det sättet som passar medarbetaren och arbetet varvas med sociala aktiviteter så som tv-spel och flipperspel. Du kommer att få ta stort ansvar från dag ett vilket på sikt också kommer att utökas allteftersom du blir trygg i rollen. Tillsammans med några av världens bästa utvecklare inom fakturering, integration och internationell energimarknad har du nu chansen att ta nästa steg i din karriär. Hos Props har du stora möjligheter att aktivt utveckla dig och dina personliga färdigheter. De är ett bolag i expansionsfas som behöver personer som utvecklas tillsammans med dem.

Lyssna gärna på några av medarbetarna när de berättar om hur det är att arbeta på Props. Du kan lyssna via länkad podcast: https://play.acast.com/s/5cdc00c69e126b7939fb506b/605b6edd01601a097c6bc6a5

Arbetsuppgifter

I din roll som supporttekniker arbetar du som 2nd Line Support med ärenden kring företagets egenutvecklade mjukvarulösningar för fakturering, mätvärdeshantering och leverantörsbyten. Med hjälp av dina kunskaper inom SQL hanterar du SQL-relaterade frågor som exempelvis innebär att du tar fram information från databaser, tar backup och administrerar. Här är det fokus på att hitta långsiktiga lösningar varför de ärenden du hanterar generellt är nya och ej återkommande problem. Du arbetar nära kunden och supporterar ärenden åt dina ”egna” kunder som främst inkommer genom ärendesystemet. Du arbetar även med projekt där viss support, integrering av system och stöd åt användare sker på plats hos kund i form av uppstartsmöten, utbilda nya medarbetare eller finnas tillgänglig på plats för frågor under en dag.

Du tillhör ett team om sex personer. Det finns goda utvecklingsmöjligheter internt och det är uttalat att du har möjlighet att jobba som lösningsarkitekt på sikt.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Tidigare erfarenhet av teknisk support
• Erfarenhet från support av affärssystem
• Grundläggande kunskaper inom SQL
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska såväl som engelska

Meriterande
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Supporterfarenhet inom Telecom- och energibolag

För att trivas i rollen är du prestigelös och öppen för att lära dig nya saker och utvecklas som teknisk support. Du är en engagerad och nyfiken person som trivs med att ta egna initiativ i arbetet och även ta stort ansvar för dina kunder. Då företagskulturen präglas av gemensam utveckling och kunskapsutbyte trivs du med att samarbeta nära dina kollegor där du visar en vilja för att lära.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: SQL, IT, Second line, Support, Heltid, Props, Bravura, Stockholm, Solna, Affärssystem, mjukvaror,

Dela detta jobb

logo
IT-support / SQL / 2nd Line Support / Supporttekniker till Props

Bravura