itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

IT-support tekniker

Location: Malmö, Sweden

Antal tjänster: 1

Omfattning: 100%, tillsvidare

Vi söker nu efter en kollega till vårt team i Malmö. Vi ser efter dig som har ett brinnande intresse för IT och som kan tänka dig att jobba i ett globalt företag med utvecklingsmöjligheter.

Kan du lösa följande problem;

  • Hur uppdaterar man group-policy på en dator?

  • Hur får du en dator att koppla till domänen?

  • Om en extern skrivare inte vill kopplas till en dator, hur löser du detta?

  • Hur gör du om tilldelade program inte dyker upp på datorn?

  • Hur byter du en outlook-profil eller lägger till en annan användare?

Är du van att jobba med dessa problemställningar och kann förklara hur du kann lösa dem, då kan detta jobbet vara något för dig.

Arbetsuppgifter;

  • Hårdvarurelaterade installationer för PC enheter för vår kund

  • Hands and eyes support

  • Installation, konfigurering, testning och underhåll av hårdvara

  • Packning och utleverans av hårdvara

  • Supportera våra kunder på olika siter

  • Walk in center support

  • Skapa ärenden i Service Now

  • Grundläggande mobilsupport

Våra krav;

  • Minst 2 års erfarenhet av IT eller IT verksamhet

  • Djupare kunskap om hårdvarusystem och plattformar

  • Kunskap om operativsystem Windows

  • Tidigare arbetat med att hålla SLAer

  • Flytande svenska och goda engelskkunskaper

  • Villig att resa inom arbetet

  • körkort och tillgång till egen bil

Meriterande om du har;

  • Kunskap om IT asset management och hantering av detta

  • Erfarenhet av fjärrsupportverktyg samt videokonferens system

  • Tidigare erfarenhet av Field Technical support

Om oss:

Hemmersbach är en globalt IT bolag som har över 4000 anställda och levererar IT tjänster i över 190 olika länder och vi växer fortfarande så det knakar.

Hos oss får du möjligheter att arbeta i ett spännande företag under växt. Arbetsdagarna är varierande, både när det kommer till våra olika kunder och arbetsuppgifter. Vi har ett internt ”buddy program” som fungerar som ett fadderprogram och du kommer att få ”hands on” utbildning dels ute hos kund genom våra tekniker och dels från ”skolbänken”. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef som ger dig rum och vägledning för personlig utveckling samt implementering av nya idéer. Sist men inte minst finns det stora möjligheter att utvecklas yrkesmässigt.

Har du lust att ta denna chans för denna utmaning, skicka då din ansökan med ett CV och personligt brev till Hemmersbach.

Har du några frågor är du välkommen att ta kontakt med vår rekryteringsansvarige, Evelina Runnberg. Telefon; +47 406 11 834. Eller på Evelina.Runnberg@hemmersbach.com

 

Dela detta jobb

logga
IT-support tekniker

Hemmersbach Sweden AB