itjobb.se

IT-support till spännande företag!

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2019-10-04

Ansök nu

IT-support till spännande företag!

Har du erfarenhet av att arbeta i en roll som IT-support inom First- och Second line och vill fortsätta din karriär på ett spännande bolag? Drivs du av att lösa tekniska problem och ge service av världsklass? Vår kund befinner sig i en spännande digitaliseringsresa och nu söker de ytterligare en person till sitt team. Är det du? Läs då annonsen och ansök redan idag!

Om tjänsten

Avdelningen står inför stora och spännande förändringar. Detta på grund av att de har nya ägare och ska separeras från övriga koncernen. Dessutom är hela branschen inne i en digitaliseringsresa, där vår kund ska vara ledande. Det innebär att de kommer att lansera allt fler digitala erbjudanden till deras kunder framöver.

I denna roll är ditt uppdrag främst att administrera och leverera support till verksamhetens alla medarbetare på cirka 30 kontor runt om i landet, tillsammans med teamet som idag består av åtta personer. Nu expanderar supportteamet och söker ytterligare en person till teamet som vill jobba med deras First- och Second line support.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

  • Skapa, ändra och avsluta användarkonton i AD och i olika applikationer

  • Självständigt lösa problem i vår kunds IT miljö, inklusive telefoni

  • Felsökning på klient, parkeringsteknik, nätverk, server och applikation

  • Eskalation av ärenden till leverantörer vid behov

  • Beställning av hårdvara exempelvis datorer och telefoner

  • Installation och konfiguration av klienter och telefoner

  • Tillhandhålla expertiskunskap, utrustning och support samt följa upp efterlevnad av vår kunds regler och policyer inom området.

  • Bevakning av nätverksanslutna enheter via vårt övervakningssystem och därifrån självständigt felsöka och vidta korrigerande åtgärder på larm

Vi söker dig som

  • Minst 1 års erfarenhet av att arbeta i en IT helpdesk med t.ex. telefonsupport och ärendehantering, både First line- och Second line-support

  • Erfarenhet av att självständigt felsöka på klient, server, nätverk och applikation

  • Goda allmänna kunskaper från Microsoft miljö

  • Mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift

Som person är du snabblärd och har lätt att tänka utanför boxen för att hitta lösningar på problem. Du levererar alltid bästa möjliga service och drivs av att det går bra för hela teamet. Vidare ser du hellre lösningar än problem och har en positiv attityd mot både kollegor och kunder. Du har ett analytiskt tänkande och arbetar effektivt i en pressad miljö. Du har en god planeringsförmåga och arbetar på ett systematiskt och organiserat sätt samt följer riktlinjer och procedurer. Slutligen är du initiativtagande och har en god förmåga att självständigt ser till att driva ditt arbete framåt.

Övrig information

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid

  • Placering: Stockholm - Södermalm

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Dela detta jobb

IT-support till spännande företag!

Academic Work