itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
logo

IT-supporttekniker för våra avtalskunder

Företag Advania
Ort
Utgår

2022-10-16

Ansök nu

IT-supporttekniker för våra avtalskunder

Har du arbetat med eller är intresserad av IT-support? Hos oss får du möjlighet att ständigt utvecklas och tillsammans med ett härligt team leverera förstklassig support. Här får du jobba i ett mindre Team med en stor organisation i ryggen.

Som IT-supporttekniker på Advania????

I rollen som IT-supporttekniker inom Advanias Servicedesk är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem.

Inom vår Servicedesk arbetar vi utan uppdelning mellan 1st och 2nd line. Vi delar istället på inkommande ärenden samtidigt som vi gör vårt bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet. Det är viktigt för oss att våra kunder får så bra support som möjligt så fort som möjligt och vi tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.

Du kommer bland annat att arbeta med:

  • Ta emot ärenden från våra kunders användare och ge ett bra bemötande

  • Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner

  • Active Directory administration

  • Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet

  • Identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans

Vad vi söker hos dig✨

För att du ska trivas hos oss ser vi att du är serviceinriktad och noggrann. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.

Lite av det vi värdesätter hos dig är:

  • Stort eget intresse och driv

  • Trivs bra med att kommunicera över telefon

  • Erfarenhet av att jobba i Servicedesk med IT-support eller teknisk support

  • Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Apple MacOS, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem (meriterande om du är bekant med ServiceNow)

  • Förmåga och intresse att genomföra felsökning

  • Relevant utbildning

  • Flytande svenska i tal och skrift (meriterande om du talar fler nordiska språk)

Vi ser fram emot din ansökan! ????

Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, för att öka medvetenheten om våra framtida medarbetare.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar. 

 

Dela detta jobb

logo
IT-supporttekniker för våra avtalskunder

Advania