itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
logo

IT-supporttekniker till Solna, Stockholm

Företag Advania
Ort
Utgår

2022-10-16

Ansök nu

IT-supporttekniker till Solna, Stockholm

Gillar du att ha kundkontakt och har en naturlighet för att ge god och professionell service som gör skillnad? Då kan detta vara precis rätt jobb för dig! Hos oss får du möjlighet att ständigt utvecklas och tillsammans med ett härligt team leverera förstklassig support till våra kunder.

Som IT-supporttekniker på Advania 

I rollen som IT-supporttekniker inom Advanias Servicedesk är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem.

Det är viktigt för oss att våra kunder får så bra support som möjligt så fort som möjligt och vi tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.

Hos oss arbetar du bland annat med:

  • Arbeta med det bästa av två världar, både teknik och människor.

  • Ta emot ärenden från våra kunders användare och ge ett bra bemötande

  • Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner

  • Active Directory administration

  • Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet

  • Identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans

  • I din roll kommer du dagligen göra skillnad i våra kunders vardag.

Du arbetar i fräscha lokaler med närhet till kommunikation och service i nya kontorsfaciliteter i Solna och kontorskomplexet Solna United.

Vad vi söker hos dig ✨

För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.

Lite av det vi värdesätter hos dig är:

  • Stort eget intresse och driv

  • Erfarenhet av att jobba i Servicedesk med IT-support eller teknisk support

  • Kunskap inom exempelvis Windows OS och Klient, Apple MacOS, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem (meriterande om du är bekant med ServiceNow eller Remedy)

  • Förmåga och intresse att genomföra felsökning

  • Relevant utbildning

  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift (meriterande om du talar fler nordiska språk)

Vi ser fram emot din ansökan! 

Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, för att öka medvetenheten om våra framtida medarbetare.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

 

Dela detta jobb

logo
IT-supporttekniker till Solna, Stockholm

Advania