itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
Logga

IT-tekniker på 2nd line support

Ort
Kategorier
Utgår

2022-06-02

Ansök nu

IT-tekniker på 2nd line support

Dina arbetsuppgifter

Som tekniker inom 2nd line support kommer du arbeta med att lösa incidenter och problem som eskalerats från 1st line. Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen som är en stor del av arbetet. Du kommer arbeta nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, remote och onsite. Ett jobb för dig som är redo att ta nästa steg!

Din profil och kvalifikationer

För att passa för rollen ser vi gärna att du har arbetat med IT-support i minst 2 år. Vi tror att du har en social och pedagogisk förmåga att bemöta olika typer av människor. I övrigt lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och att du är serviceminded, prestigelös, och drivs av problemlösning. 

Krav 

  • Minst 2 års erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOfficefunktioner

  • Microsoft Active Directory Administration

  • Office 365/Exchange

  • SCCM

  • Windows 7/10

  • Citrix

  • God kommunikativ förmåga

  • Serviceminded

  • Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska – i både tal och skrift

     
Meriterande 

  • Körkort

  • Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringssystem 

  • God kännedom och erfarenhet av ITIL

  
Låter detta som något för dig? Registrera i så fall din ansökan redan idag. Vi hanterar ansökningar löpande.

Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Dela detta jobb

Logga
IT-tekniker på 2nd line support

Centric Professionals AB