itjobb.se

Till vår kund belägen i Stockholm söker nu Tavana IT, engagerade supporttekniker som har ett brinnande intresse för IT och service.

Jobba som 2:nd line support hos en utav Tavana ITs spännande kunder, i en expansiv företagsmiljö där utvecklingsmöjligheterna är stora.

ARBETSUPPGIFTER:

Du kommer att jobba i en mer senior supportteknikerroll i andra linjen där du kommer att hjälpa användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning, samt även registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer.

VEM SÖKER VI?

Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Vi ser att du är en person som tycker om att lösa problem, hjälpa andra samt vill ge kunden en bra kundupplevelse. Du kan på ett pedagogiskt sätt supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier.

Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT-teknik. Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor.

Krav

  • Minst 1 års erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOfficefunktioner

  • God kommunikativ förmåga

  • Du är serviceminded

  • God teknisk kunskap

  • Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift

Meriterande

  • Användaradministration av Active Directory

  • Citrix

  • Office 365

  • Officepaketet

  • Körkort

  • RDP

  • ITIL

OM ANSTÄLLNINGEN:

Plats/ort: Centralt i Stockholm

Lön: Enligt överenskomelse

Arbetstider: 8-17

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

På Tavana strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi tar dig under våra vingar och ser till att du har de verktyg samt stöd som du behöver för att lyckas. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Tavanas affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag, och rabatter på träningskort. För oss är det viktigt att vår personal är välmående och vi samordnar därför roliga aktiviteter tillsammans minst en gång varje månad.

Tavana levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Våra medarbetare levererar en bättre IT-upplevelse till våra kunders verksamheter i över 73 länder med deras 360 000 medarbetare.

Det ska vara enkelt att jobba med oss. Långsiktighet i relationer är en av våra styrkor, liksom hög servicekänsla och kvalitetssäkring i alla led.

LÅTER DET INTRESSANT?

Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande.

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se

Vi ser fram emot din ansökan!

IT-tekniker sökes! Jobba som 2:nd line support

Företag Tavana IT AB
Ort
Kategorier
Utgår

2019-08-14

Ansök nu

Dela detta jobb