itjobb.se

Junior IT-intresserad Customer Success Agent till Open!

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2019-08-25

Ansök nu

Junior IT-intresserad Customer Success Agent till Open!

Vill du arbeta i en innovativ miljö hos Open som är marknadsledande inom betalningslösningar? Då är detta jobbet för dig! Det går bra för Open, de växer och tar nu nästa steg på marknaden. Här får du möjligheten att arbeta med 1st line support på deras huvudkontor. Vi arbetar med löpande urval så sök tjänsten redan idag!

Om tjänsten

Academic Work söker för Opens räkning en Customer Success Agent till deras Göteborgskontor ute på Lindholmen.

Open är ett företag som erbjuder lösningar för kassa- och betalsystem inriktat mot restaurangbranschen. Tjänsterna utvecklas för pc, mobil och terminaler. Här jobbar du nära både kunder och produkter där vägen från idé till genomförande är kort. Kundlistan är imponerande - Open har bland annat avtal med TOSO, Paddan, MR.P, Cherry, Hemglass & Bar Himmel.

Open har kontor runt om i Norden. De behöver nu ytterligare förstärkning i sitt supportteam i Göteborg, där din roll som Customer Success Agent blir betydelsefull för verksamhetens expansiva fas. Du kommer att få sitta i fräscha lokaler i ett öppet kontorslandskap. På kontoret kommer du att ingå i ett team där du tillsammans med dina kollegor arbetar mot gemensamma mål och levererar service till företagets kunder.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Open. Uppdraget är på heltid i 6 månader med god chans till förlängning.

Arbetsuppgifter

Som Customer Success Agent (1st line support) kommer din huvuduppgift vara att svara i telefon och försöka lösa kundens behov eller problem. Du ansvarar för att koordinera och samordna dina ärenden vidare inom teamet, vilket kommer att bli en viktig del av ditt arbete. Vidare kommer du sätta upp ärenden och eskalera dessa till Solution Specialist-teamet på ett tydligt och informativt sätt. I arbetet ingår även beredskapstjänst som fördelas löpande i teamet. Detta kommer du ta dig an när du är varm i kläderna.

Du kommer till exempel att:

  • Supportera kunder över telefon, chatt och mejl
  • Registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem
  • Ansvara för problemlösning och återkoppling till kund

Vid uppdragsstart kommer du att tilldelas en mentor med flera års erfarenhet inom området som du har daglig kontakt med för att komma in i arbetet på bästa sätt.

Vi söker dig som

  • Har IT-genen och ett stort intresse för teknik, databaser och nätverk
  • Talar och skriver flytande svenska samt har goda kunskaper i engelska, då detta krävs i kommunikationen med kunder och kollegor
  • Besitter kunskaper i Windows produkter då Opens mjukvara bygger på Windows operativsystem
  • Har B-körkort

Det är meriterande om du har:

  • Läst en IT-utbildning, gärna kopplat till nätverk
  • Tidigare erfarenhet av ett servicerelaterat yrke, gärna arbetat med kassa- och betalsystem
  • Erfarenhet av att kommunicera obehindrat på norska, danska eller finska

Som person är du serviceminded och arbetar kommunikativt och lösningsorienterat när du hjälper kunder. Du kan på ett pedagogiskt sätt sätta dig in i kundernas problem och med noggrannhet och utan stress få problemen lösta. Du har en god initiativförmåga som gör att du kommer med idéer och tankar till ditt arbetsteam. Här kommer även din tävlingsinstinkt in där du tillsammans med teamet tävlar om att alltid erbjuda bäst service på bästa tid!

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid, 6 månader med god chans till förlängning

  • Placering: Lindholmen, Göteborg

  • Kontaktuppgifter: Consultant Manager, Jenny Grönqvist

  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Opens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg06@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

  • Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här.

Information om företaget

Läs mer om Open på deras hemsida.

Dela detta jobb

Junior IT-intresserad Customer Success Agent till Open!

Academic Work