itjobb.se

Har du god servicekänsla, ett brinnande IT-intresse och drygt 1 års erfarenhet av IT-support? Då är detta tjänsten för dig.

Vi söker nu en junior supporttekniker till en av våra kunder i Borås som är en av de ledande aktörerna inom IT och digitalisering i Sverige. De hjälper företagskunder att digitalisera sin verksamhet för att vara fortsatt konkurrenskraftiga i framtiden med hjälp av värdeskapande tjänstepaketeringar inom IT.

Arbetsuppgifter
Den huvudsakliga arbetsuppgiften kommer vara att supportera företagets kunder och felsöka uppkommande problem i deras servicedesk.
 I arbetsuppgifterna ingår även:
- Att hantera inkommande beställningar och incidenter via telefon och ärendehanteringssystem
- Att felsöka installera samt felsöka serverar och klienter
- Att administrera användarkonton och behörigheter

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har drygt 1 års erfarenhet av support och kommer från en liknande roll. För att bidra till ett positivt klimat på arbetsplatsen passar du för denna tjänst om du har en god kommunikativ förmåga, är lösningsorienterad, ansvarsfull, positiv samt håller en hög servicenivå. Du är en person som söker utveckling och vill växa i din roll.
 Du bör även ha erfarenhet av följande:
- Active Directory
- Group Policies
- Remote Desktop
- Exchange
- Windows 10
- Office 365
 Det är meriterande om du har erfarenhet av OS X.
 Låter detta intressant? Ansökningar hanteras löpande så registrera din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
 
OBS! På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. Du får redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. 
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Agnes Janson på tfn: 0734-159393 eller agnes.janson@centric.eu.
 Centric är ett IT-företag med över 370 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
 Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Logga

Junior supporttekniker

Företag Centric
Ort
Utgår

2019-08-17

Ansök nu

Dela detta jobb