itjobb.se

Lösningskonsult till vårt Stockholmskontor

Nilex AB i Helsingborg har utvecklat och marknadsfört Ärendehanterings- och Kundsupportsystem sedan 1996 och är med sina hundratals system en av de ledande på den svenska marknaden. Nilex lanserade NILEX Service Plattformen (NSP) 2016 som i grunden är byggt för såväl on-premise som molnlösningar. NSP är ett webbaserat system i HTML5 för att möta marknadens krav av flexibilitet, mobilitet och social IT.  Vi är f.n. 20 anställda, stabil ekonomi och goda framtidsutsikter med intressanta framtidsprojekt. Se också www.nilex.se

Till vårt kontor i Stockholm söker vi en

Som lösningskonsult för Nilex ärendehanteringssystem kommer du att delta i leveransen, underhåll och utveckling av våra system och vid behov också i säljprocessen. Du kommer hjälpa kunderna att till fullo utnyttja Nilex och ge dem support och rekommendationer för hur de på bästa sätt kan använda systemet och sätta upp det. Du kommer även att se kundernas prioriteringar och behov, och utifrån det skapa unika tjänste- och lösningskoncept. I teamet finns seniora kollegor som kommer att finnas som stöd om du stöter på problem.

Kompetens

Du har några års erfarenhet och en bred teknisk utbildning och kompetens från IT-branschen och det är naturligtvis en merit om du har arbetat med och har erfarenhet från ärendehanterings/ITSM system. Kunskaper om nätverk, Windows server, SQL och ITIL certifiering är en merit. Att tillsammans med vår regionchef skapa och underhålla goda kundkontakter, vara initiativrik är viktiga förutsättningar för att du skall vara framgångsrik i dina arbetsuppgifter. Du är förtroendeingivande och övertygande i dina kundmöten, samt har engagemanget och affärsmässigheten som krävs för att bygga långsiktiga relationer. Det är bra om du har genomfört workshops, bearbetat krav - och funktionella specifikationer och har breda tekniska kunskaper från IT-branschen. Vidare har du god förståelse för organisationers utmaningar och möjligheter Utvecklingsmöjligheter

Nilex är ett av de ledande företagen inom ärendehantering och kundsupport i Sverige. Med vår nya utvecklade produkt NSP lägger vi grunden och förutsättningarna för en fortsatt positiv utveckling av företaget. Vi erbjuder dig en plats i ett modernt och växande företag där det finns utrymme för dig att påverka verksamheten och utvecklas.
Skicka din ansökan och CV till ka.nilsson@nilex.se

Eventuella frågor besvaras gärna via e-post till lennart.asterdahl@nilex.se eller ka.nilsson@nilex.se

 

 

 

logga

Lösningskonsult till vårt Stockholmskontor.

Ort
Utgår

2020-10-02

Ansök nu

Dela detta jobb