itjobb.se

Marketing automation specialist/Kampanjtekniker

Ansök nu

Marketing automation specialist/Kampanjtekniker

Vi söker dig som vill arbeta med marketing automation och skapa branschens bästa kunddialoger. Efterfrågan inom området är stor varför vi söker två nya medarbetare.

Om jobbet
Som Marketing automation specialist/Kampanjtekniker ingår du i Kundanalysgruppen som består av åtta engagerade analytiker och marketing automation specialists. Tillsammans tar fram vi fram underlag och bygger dialogflöden med målet att bygga branschens bästa kunddialoger! Vi tar fram avancerade kundanalyser, utvecklar prediktiva modeller, bygger och vidareutvecklar kunddialoger, gör målgruppsuttag, monitorerar dialoger och gör uppföljningar. Teamet jobbar tätt tillsammans med samtliga affärsenheter inom Länsförsäkringar AB och Länsförsäkringsbolagen.

I din roll som marketing automation specialist arbetar du med att utveckla och förfina våra kunddialoger – främst inom bank och försäkring. Vi jobbar tvärfunktionellt, agilt och datadrivet. Du kommer att vara en viktig spelare för att kunddialogerna hänger ihop och att vi ständigt förbättrar dialogerna baserat på data och välgrundade hypoteser. Rollen som Marketing automation innebär också att du är specialisten inom vårt dialogverktyg -  Adobe Campaign. I verktyget bygger vi flöden, konfigurerar dialoger samt skapar målgruppsurval.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:

  • Arbeta datadrivet med kunddialoger och kampanjer i samarbete med analytiker, redaktörer och projektledare. Ni tar gemensamt fram idéer och utvecklingsförslag för kunddialoger.
  • Implementera kunddialoger i verktyget.
  • Effektivisera, optimera och förbättra kundflöden och dialoger.
  • Löpande analysera och följa upp kampanjer och målgrupper.
  • Kravställa utvecklingen av nya funktioner i Adobe Campaign
  • Är expert i Adobe Campaign och utbildar och ger support till användare i Länsförsäkringsgruppen

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du arbetat med marketing automation tidigare och är väl bekant med digital marknadsföring och kunddialog inom B2B och B2C. Du har erfarenhet av något av verktygen: Adobe Campaign, Portrait Dialogue, Sales Force, IBM Marketing Cloud eller liknande verktyg. Vi tror också att du har eftergymnasial utbildning inom systemvetenskap/IT eller motsvarande. Erfarenhet av SQL-programmering är meriterande.

Du är analytisk, pedagogisk och har ett strukturerat arbetssätt. Du brinner för att se resultat samtidigt som du levererar med hög kvalitet. Du kombinerar teknik och analys med kreativitet, engagemang och förståelse för kunden, kundresan och kundupplevelsen. Du vet hur man bygger nätverk, gillar att hjälpa kollegor och du kommunicerar väl. Du har en ”kämpaglöd-inställning” och ser möjligheterna i uppgifterna. Eftersom vi jobbar i tvärfunktionella, agila team är du en lagspelare och trivs med att samverka med olika kompetenser för att nå de gemensamma målen. För att trivas i gruppen värdesätter du dina kollegor och trivs i ett klimat präglat av laganda och öppenhet.

Om oss
Vi har länsförsäkringsbolagens uppdrag att bedriva gemensamma affärer inom bank och försäkring, utvecklingsarbete och ge service inom områden som skapar effektivitet och skalfördelar. Vi är en ansvarsfull och attraktiv arbetsgivare som främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur och tydliga värderingar bidra till att attrahera och behålla de bästa medarbetarna. Vi är en lärande organisation med stark tilltro till självledarskap. Tycker du om att leda dig själv och utveckla din fulla potential kommer du att trivas hos oss. Vi arbetar aktivt med mångfald och inkludering

Mer information och ansökan
Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer, så tveka inte att söka redan idag

Dela detta jobb

Marketing automation specialist/Kampanjtekniker

Länsförsäkringar AB