itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
logo

Nordisktalande Supporttekniker

Företag Advania
Ort
Utgår

2022-10-16

Ansök nu

Nordisktalande Supporttekniker

Du kanske har jobbat några år inom teknisk support och vill fortsätta din karriär på Advania? Är du flytande i flera nordiska språk och har erfarenhet av bland annat Windows, Active Directory, Office 365 och SCCM? 
 Hos oss får du möjlighet att ständigt utvecklas och tillsammans med ett härligt team leverera förstklassig support.

Som Supporttekniker på Advania????

I rollen som Supporttekniker inom Advanias Servicedesk är du en tekniker som arbetar i en bred roll med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och tillsammans med ett härligt team dela kunskap och leverera förstklassig supportleverans till Advanias kunder.

Vi jobbar inom vår Servicedesk utan uppdelning mellan 1st och 2nd line, här får alla chansen att utnyttja sin kompetens maximalt! Vi delar på inkommande ärenden samtidigt som vi gör vårt bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet. Det är viktigt för oss att våra kunder får så bra support som möjligt så fort som möjligt och vi tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.

Du kommer bland annat arbeta med:

  • Ta emot ärenden från våra kunders användare och ge ett bra bemötande

  • Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner

  • Jobba med Active Directory administration

  • Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet

  • Identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans

Vad vi söker hos dig✨

För att du ska trivas hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.

Lite av det vi värdesätter hos dig som sökande:

  • Stort eget intresse och driv

  • Erfarenhet av att jobba i servicedesk med teknisk support

  • Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Apple MacOS, Active Directory, Office 365, SCCM, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem

  • Förmåga och intresse att genomföra felsökning

  • Relevant utbildning

  • Flytande i ett eller flera nordiska språk (svenska, norska, finska eller danska)

Vi ser fram emot din ansökan! ????

Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, för att öka medvetenheten om våra framtida medarbetare.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

 

Dela detta jobb

logo
Nordisktalande Supporttekniker

Advania