itjobb.se

Norsktalande teknisk kundsupport till Medtech företag

Företag Modis Sweden AB
Ort
Kategorier
Utgår

2019-11-28

Ansök nu

Norsktalande teknisk kundsupport till Medtech företag

Är du norsktalande och vill arbeta med teknisk kundsupport? Vi rekryterar nu en Technical Customer Support till ett Medtech-företag i Solna. Detta är en direkrekrytering och du kommer att bli anställd direkt av kunden. Har du en relevant bakgrund inom t.ex. science, teknik eller hälsa/sjukvård och erfarenhet inom industrin så kan detta passa dig. 

Kunden är ett globalt medtech företag som har satt nya produkter och teknologier på marknaden i 125 år. I denna roll kommer du att ingå i EMEA teamet som ansvarar för teknisk support till företagets kunder. Teamet hanterar bl.a. reklamationer och klagomål på produkter och i din roll agerar du first-level support till slutanvändare, distributörer eller kommersiella team över telefon eller e-mail. 

Dina primära arbetsuppgifter

  • Svara på inkommande samtal och e-mail från kunder på ett professionellt och tillmötesgående sätt
  • Ge first-level support på reklamationer eller klagomål
  • Dokumentera reklamationer och klagomål på korrekt sätt
  • Ständigt utvärdera möjligheter till förbättring som påverkar kundnöjdheten positivt

Önskad bakgrund

  • Relevant utbildning inom t.ex. science, engineering/teknik, hälsa/sjukvård
  • Minst 1-års erfarenhet av att ha arbetat i en kundsupportroll i en liknande industri eller i en medicinsk/klinisk miljö
  • Flytande i norska och engelska är obligatoriskt
  • Förmåga till problemlösning, kritiskt tänkande och att lösa komplexa tekniska problem

Vid frågor, kontakta cecilia.larzon@modis.se

Dela detta jobb

Norsktalande teknisk kundsupport till Medtech företag

Modis Sweden AB