itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Örebro kommun växer och vi söker nu två objektledare som vill vara en stor del av vår digitaliseringsresa, hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt!

Du kommer vara en del av informationsförsörjning och digitaliseringsavdelningen som utgör en stor drivkraft och möjliggörare för att vi som kommun ska lyckas med våra utmaningar. Som ledare är du en viktig nyckelkompetens då du tillsammans med andra driver utvecklingen inom ditt område för att skapa effektiva, säkra och smarta produktleveranser som underlättar i våra medarbetares och medborgares vardag i stort som smått.

Om tjänsten

Som objektledare kommer du ingå i vår nya Uppdragledningssenhet som startar under hösten där vi valt att samla våra ledarkompetenser inom tex objektledning och projektledning. I rollen ansvarar du för arbetsledning, planering, prioritering, leverans och uppföljning av områdets leveranser. Du arbetar verksamhetensnära och har ansvaret att fånga in verksamhetens behov och tillsammans med objektledare IT omvandla dessa och tillhandahålla bra tjänsteleveranser. Den styr- och samverkansmodell för verksamhetsutveckling som vi använder i Örebro kommun är baserad på pm3 och det är den, tillsammans med övriga verksamhetssystem inom ert område som ni gemensamt ansvarar för.

Den ena objektledaren kommer att verka inom objektet ”Digitala staden” där vi samlat verksamhetssystem som idag stöttar områdena ”samhällsinfrastruktur”, ”kultur- och fritidsupplevelser” samt ”bygga, miljö och trafik”. Den andra objektledaren kommer verka inom objektet ”Digital Arbetsplats” och ansvara för att driva förvaltnings- och utvecklingsfrågor rörande områden som ex datorer, läsplattor, telefoni och distribution av applikationer etc. Idag kanske du arbetar med objektledning, projektledning, som verksamhetsspecialist, verksamhetsutvecklare eller har en annan tjänst med ett stort ledaransvar eller lämplig verksamhetskunskap. Det viktiga för oss är att hitta bra ledare med driv och engagemang för att lära sig området och verka för en bra verksamhetsutveckling. Örebro kommun arbetar för att vara en modern arbetsgivare och därmed erbjuder vi möjligheten till distansarbetesavtal.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • ansvara för och leda den verksamhetsnära förvaltningen inom objektet

  • fånga upp och omvandla verksamhetens behov och krav till tjänsteleveranserna

  • arbeta fram objektplan med mål och resursäskanden tillsammans med objektledare IT

  • säkerställa, prioritera och koordinera leveransen utifrån objektsplanen

  • ansvara för uppföljning av förvaltningsobjektets ekonomi och avtal

  • föredragande inför objektsstyrgrupp

  • arbeta tillsammans med projekt eller andra aktörer i kommunen för att säkerställa förvaltningsobjektets vidmakthållande och vidareutveckling

  • omvärldsbevaka

  • arbeta tillsammans med övriga objektledare kring styr-och samverkansmodellen och delta i gemensamt utveckling- och nätverksarbete

Kompetenskrav

  • akademisk examen med inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget alternativt gedigen arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

  • dokumenterad erfarenhet av planering, styrning och ledning

  • erfarenhet av att driva, koordinera, implementera och följa upp leveranser av IT-stöd

  • erfarenhet av kravarbete och behovsanalys i verksamhet

  • erfarenhet av budgetarbete

  • goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och arbetar resultatinriktat. Du har god förmåga att delegera och följa upp aktiviteter på ett strukturerat sätt samt skapa engagemang och delaktighet. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra, är kommunikativ, lyhörd samt är en prestigelös person med förmåga att skapa goda relationer. Du kan självständigt driva och ta ansvar för övergripande frågor samt se helheten och ta hänsyn till det större perspektivet. Rollen kräver att du har god dokumentationsförmåga och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi jobbar i en ständigt föränderlig värld så vi ser gärna att du är flexibel och ser möjligheter i förändringar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

  • pm3 certifiering eller utbildning

  • upphandling, avtalshantering och leverantörsstyrning

  • mål och förändringsstyrning

  • verksamhetssystem inom det utpekade verksamhetsområdet ”samhällsinfrastruktur”, ”kultur- och fritidsupplevelser” samt ”bygga, miljö och trafik” (meriterande för "Digitala staden"

  • goda kunskaper om klienthårdvara som datorer, telefoner, kringutrustning etc. (meriterande för ”Digital arbetsplats”)

  • goda kunskaper i Microsofts klientprodukter (meriterande för ”Digital arbetsplats”)

  • erfarenhet av telefonilösningar (meriterande för ”Digital arbetsplats”)

Omfattning och tillträde

Anställningsform: Tillsvidareanställning 

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 2

Om arbetsplatsen

Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster. Avdelningen leds av en avdelningschef och fem enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen.

Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan

Sista ansökningsdag är 5 oktober.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner

Jay Bradford

Enhetschef

019-21 15 43

SACO .

Facklig Expedition

019-21 30 96

Objektledare till informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningen

Ansök nu

Dela detta jobb