itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
Logga

Onsitetekniker

Ort
Kategorier
Utgår

2022-12-02

Ansök nu

Onsitetekniker

Söker du ett jobb där du får kombinera att arbeta med människan och tekniken? Trivs du med att arbeta i en bred roll där du axlar ansvaret som onsite support? Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig!

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.

Arbetsuppgifter
Du kommer att sköta drift och support av kundens klienthårdvara och kringutrustning. Här kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta nära användare med allt från stora till små uppdrag där du och ditt team ansvarar för en bestämd grupp. Här arbetar du frekvent i ett ärendehanteringsystem där allt ska dokumenteras.

Du kommer få möjligheten att bygga nära relationer med användare och din absoluta strävan är att de alltid ska känna sig trygga med er. Tillsammans säkerställer ni att tjänsterna uppfyller kundernas behov, samtidigt som ni ständigt arbetar för att förbättra dem.

Du kommer att arbeta med felsökning och support på bland annat:
- Klienthårdvara
- Kringutrustning
- Nätverk
- Hantering/uppföljning av enhetens felanmälningar
- Programvaror

Din profil och kvalifikationen
Du har viss arbetslivserfarenhet som supporttekniker, eventuellt onsite samt ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav
- Viss arbetslivserfarenhet av supportteknik (1st-, 2nd- eller onsitetekniker)
- Kunskap om klienthårdvara (PC, datorskärmar, skrivare, kringutrustning)
- B-körkort
- Tillgång till bil som kan användas i tjänsten
- God teknisk kunskap
- Läsa och förstå dokumentation
- Hög kommunikativ förmåga
- Mycket hög servicekänsla
- Kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
Meriterande
- Erfarenhet av att ha arbetat i ärendehanteringssystem
- Kunskap om ITIL och processer
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Christian Gidlöv på tfn: 0734-159383 eller christian.gidlov@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Dela detta jobb

Logga
Onsitetekniker

Centric Professionals AB