itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Produktägare inriktning CRM | Trafikförvaltningen

Ansök nu

Produktägare inriktning CRM | Trafikförvaltningen

Varje dag reser närmare 800 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken i Stockholm. Höga krav på en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik innebär höga krav på IT. Trafikförvaltningens IT-verksamhet har stort tekniskt djup, komplexa lösningar och omfattande IT-infrastruktur.

Tycker du om att arbeta med människor? Det gör vi på Trafikförvaltningen. Nu söker vi en produktägare inriktning CRM, som vill ta ansvar för vårt delområde Tillståndshantering inom produktområdet Särskilda Persontransporter (SPT).

Om tjänsten

Vår grupp fokuserar på alla tjänster som stödjer SPT (Färdtjänst, Sjukresor, Närtrafik), Resenärs IT Trygghet och Säkerhet, samt Sjötrafiks tjänster. Vi initierar och driver nya initiativ samt vidareutvecklar våra tjänster i enlighet med de digitala utvecklingsplanerna för att säkerställa att vi når Trafikförvaltningens övergripande digitaliseringsmål och de långsiktiga målen för Region Stockholms kollektivtrafik. Vi arbetar enligt agila principer och med stor öppenhet och samarbete över olika utvecklingsteam. Tjänsten är på 100%

Produktägarrollen för Tillståndshantering inom gruppen Färdtjänst Resenär o Sjötrafiktjänster är en kritisk del av denna ledarskapsgruppering för att realisera en områdets vision och strategi. I rollen ingår att forma taktiska planer och förstå nya behov samt hur dessa skall översättas i produktkontext. Tillståndshanteringen hanterar tilldelning och uppföljning av färdtjänstresor och sjukresor inom produktområdet SPT. Den nya tillståndshanteringen lanseras första gången i oktober och kommer därefter vidareutvecklas enligt agila arbetssätt för dev&ops.

Du får bland annat jobba med att:

  • Samverka med trafikförvaltningens olika avdelningar för att kunna driva utvecklingen mot våra gemensamma mål och prioritera back log

  • Kontinuerligt arbeta med tillståndssystemets back log, innefattar nyutveckling och vidmakthållande samt löpande livcykelhantering

  • Ansvara för att tillsammans med intressenter och teamen inom produktområdet SPT tydliggöra Tillståndshanteringens roadmap och maximera värdet i back log

  • Arbeta tillsammans med teamen och skapa en tillåtande miljö där ständiga förbättringar och nytänkande är en naturlig del i arbetet

  • Säkerställa effektuppföljning och driva mätetal

Trafikförvaltningen och sektionen Externa Tjänster bygger en produktorganisation där du får vara med i förvandlingen från teknik - till produktorienterad organisation där vi flyttar tekniska komponenter till att bli värdeleveranser för produktområdet.

Här får du arbeta med leverans av en viktig samhällstjänst där fokus är att införa mer effektiva arbetssätt genom ökad agilitet. För oss är det viktigt med tilltro och samarbete, vilket vi tänker mycket på genom att inkludera varandra, fortsätta utveckla varandra och oss själva.

Vad vi söker efter

Vi söker dig som är förändringsinriktad med förmågan att både kunna ta rollen som teknisk rådgivare och ledare samtidigt som du är ett bollplank mot verksamheten. Din lösningsförmåga är viktig då våra team på Trafikförvaltningen är små och lättrörliga och agerar i en större komplex miljö både tekniskt såväl som organisatoriskt.

Vidare har du:

Högskolestudier (tex systemvetenskap) eller relevant arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har flera års erfarenhet av ledande position inom agil utveckling samt några års erfarenhet av arbete inom CRM. Är du certifierad produktägare ser vi det som ett extra plus.

Meriterande erfarenheter

  • Jira, Confluence eller liknande verktyg

  • offentlig verksamhet

  • MS Dynamics CRM

Vårt koncernspråk är svenska vilket ställer krav på att du talar och skriver svenska obehindrat. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Startdatum enligt överenskommelse.

Vad vi kan erbjuda dig

Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Här finns chefer och ledare som jobbar för att skapa och bibehålla ett öppet klimat. Tillsammans bidrar vi till Stockholms samhällsutveckling genom att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Vårt uppdrag - den gemensamma resan. 

Arbetsmiljö och hälsa är viktigt för oss. Årligen erbjuds hälsoundersökning och friskvårdsbidrag. Hälsospåret, vår friskvårdssatsning, innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter. SL-kort är en annan uppskattad förmån hos oss.

Huvudsaklig arbetsplats och mötesplats är kontoret på Västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehovet finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån.

Information och ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pia Boström, 0703-146866. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar. Ansökan sker via vår hemsida "Ansök nu", vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Endast CV önskas.

Sista ansökningsdag är 2022-10-02. Då vi intervjuar löpande ber vi dig inte vänta med att söka tjänsterna. Vi ser fram emot din ansökan!

#hybrid

Dela detta jobb

Produktägare inriktning CRM | Trafikförvaltningen

Experis AB