itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
Logo

Samordnare för it-leverans inom samhällsutvecklingskontoret

Företag Jurek
Ort
Utgår

2022-09-27

Ansök nu

Samordnare för it-leverans inom samhällsutvecklingskontoret

Vill du göra skillnad? Nu söker enheten för digital utveckling en strukturerad och driven person med uppdrag att samordna och driva på förvaltning och utveckling av it-system och digitala lösningar inom samhällsutvecklingskontoret och kommunledningskontoret i Täby kommun.

Om jobbet

I rollen kommer du tillsammans med specialister från verksamheten och systemadministratörer att samordna arbetet med att förvalta och utveckla de samlade it-leveranserna för samhällsutvecklingskontoret och kommunledningskontoret, så att de stöttar verksamheten på bästa sätt.

För samhällsutvecklingskontoret finns ett flertal system och applikationer som ägs av verksamheten. I arbetet ingår att övergripande analysera, planera och prioritera insatser över åren. I arbetet ingår också att stötta chefer och systemadministratörer, koordinera insatser där gemensamma resurser behövs och att driva på digitaliseringsinsatser inom området.

För kommunledningskontoret finns system, som förvaltas av respektive verksamhet. Exempelvis lönesystem, ekonomisystem, diarium och e-arkiv med flera. I arbetet ingår att hålla en gemensam planering över förvaltningsinsatser över året, stötta ansvarig verksamhet och koordinera arbeten som kräver gemensamma resurser.

Arbetet sker genom kommunens förvaltningsmodell med roller och strukturer där du håller ihop arbetet inom respektive objektet, och fungerar som kontaktperson för verksamhetsområdets it-leverans.

I rollen säkerställer du att planerat arbete nås samt att alla arbetsinsatser och tekniska stöd ger avsedd nytta i verksamheten genom bland annat att:

- Samarbeta nära verksamheten för att planera för kommande utveckling och förändringar genom att stötta arbetet med att fånga behov och krav.

- Prioritera, planera och leda aktiviteter inom ramen för förvaltnings- och utvecklingsplan.

I arbetsuppgifterna ingår också att:

- Ta fram och stötta övergripande planering och uppföljning av aktiviteter samt budget för stora och små frågor, exempelvis releaseplaner, kommande behov av upphandlingar, etcetera.

- Vara föredragande i styrgrupp och bereda beslutsunderlag och information.

- Ansvara för information och kommunikation i förvaltningsorganisationen – exempelvis vid större förändringar, störningar, med mera.

I rollen ingår också att leda arbetet för ett specifikt system – Stratsys, vilket används för ledning och styrning i Täby kommun. Inom enheten finns systemadministratör för hantering av bland annat behörigheter och konfigurering. I rollen ingår att leda arbetet och säkerställa leverantörsrelation och att leveranser och system fungerar med god kvalitet mot verksamheten.

Enheten för digital utveckling, som är en del av kommunledningskontoret, har uppdraget att styra, stödja och driva på kommunens utvecklingsarbete med stöd av it. Inom enheten finns kommunens samlade it-infrastruktur, systemförvaltning, utvecklingsstöd samt användarstöd och support.

Målet är att Täby kommuns verksamheter ska kunna erbjuda invånare och företagare service och tjänster i toppklass – detta ska utvecklas och förbättras med stöd av digitaliseringens möjligheter.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett stort it-intresse, är prestigelös och jobbar lika bra självständigt som i team med andra. Du har goda ledaregenskaper med förmåga att leda ett team mot gemensamt uppsatta mål och framgångar. Som person är du även ansvarstagande, noggrann, strukturerad och alltid beredd att ge det där lilla extra.

För att lyckas i rollen har du förmågan att lyssna in behov och vara en god dialogpartner –samverka med andra och tänka långsiktigt med användarnas behov i centrum.

Du har:

• Lägst 3-årig gymnasieutbildning
• Erfarenhet av strukturerad systemförvaltning och utveckling av it-system och digitala lösningar
• Erfarenhet av att ta fram beslutsunderlag och genomföra planering på längre sikt
• Erfarenhet av arbete i kommun
• Erfarenhet av att arbetsleda grupper inom exempelvis förvaltning eller projekt
• Kan utrycka dig väl på svenska i tal och skrift

Vad kan Täby kommun erbjuda dig?

Vi kan erbjuda dig ett intressant och utvecklande arbete i en spännande organisation. På enheten för digital utveckling arbetar du tvärfunktionellt med dina kollegor för att skapa bästa möjliga resultat för invånare, företagare och medarbetare i kommunen med hjälp av it.

På enheten råder en öppen och trevlig stämning, där alla utifrån sitt ansvarsområde och kompetens bidrar till utvecklingen av kommunens it-leverans och digitaliseringen i kommunens verksamheter. Vi sitter i Täby kommuns nya, aktivitetsbaserade, kommunhus i Täby centrum.

Kontakt

I denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail: maria.vonsterneck@jurek.se. Sista ansökningsdag är 2022-09-15. Urval och intervjuer sker löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Dela detta jobb

Logo
Samordnare för it-leverans inom samhällsutvecklingskontoret

Jurek