itjobb.se

Second line IT-support till MTR i Stockholm

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2019-07-31

Ansök nu

Second line IT-support till MTR i Stockholm

MTR har höga ambitioner för kvalitet, miljö och hållbarhet. Hela deras verksamhet bygger på att öka resandet med spårburen trafik, vilket i sig är ett viktigt bidrag till ett mer hållbart samhälle. De söker nu en second line IT-supportmedarbetare till deras kontor i centrala Stockholm som ska erbjuda bästa möjliga service och IT-stöttning gentemot MTR:s medarbetare. Låter detta intressant för dig? Sök redan idag, då vi rekryterar löpande!

Om tjänsten

Som IT-Support på MTR ansvarar du för att hjälpa och lösa medarbetares problem/förfrågningar kring tjänster och hårdvara på ett så ett så effektivt sätt som möjligt. Detta genom att supporta medarbetarna och säkerställa att hårdvaran fungerar, men även genom att arbeta i deras ärendehanteringssystem. Tillsammans med fem andra medarbetare kommer du att arbeta med second line IT-support för cirka 1400 medarbetare i organisationen.

Du erbjuds

  • Möjligheten att arbeta i en framgångsrik och global koncern
  • Utvecklingsmöjligheter inom organisationen för dig som visar framfötterna
  • Varierade arbetsuppgifter med mycket eget ansvar

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs med om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

  • Hantera ärenden genom ärendehanteringssystemet som rings eller mailas in, men också direktsupport mot kollegor som kommer till dig med frågor (enbart Windows)
  • Hantera beställningar och konfigurera mobiler och datorer som ska till användarna
  • Vara ute i verksamheten för att vara synlig för medarbetare som kan behöva hjälp från IT-support

Vi söker dig som

  • Obehindrat hanterar svenska och engelska i tal och skrift
  • Är tillgänglig att börja på heltid i mitten/slutet av augusti
  • Har ett stort IT-intresse och goda kunskaper inom PC

Det är meriterande om du:

  • Har arbetat med first/second line sedan tidigare
  • Har körtkort, då det i tjänsten kan bli aktuellt att köra hårdvara till olika kontor runt om i Stockholm
  • Har kunskaper inom Office 365

Som person är du:

  • Relationsskapande
  • Serviceinriktad
  • Problemlösande

Övrig information

  • Start: Mitten/slutet av augusti

  • Omfattning: Heltid, 6 månader med möjlighet för förlängning/överrekrytering

  • Placering: Kungsholmen, Stockholm

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och MTR:s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

MTR Nordic Group består av MTR Tunnelbanan, MTR Tech, MTR Express, MTR Pendeltågen och det nordiska moderbolaget MTR Nordic. MTR Nordic AB är ett helägt dotterbolag till MTR Corporation Ltd (UK) med säte i London och ingår i den globala MTR-koncernen. De är ca 4800 medarbetare som ser till att mer än en miljon resor kan genomföras med tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm varje dag och att Sveriges punktligaste snabbtåg mellan Stockholm och Göteborg tuffar på. På MTR:s huvudkontor på Kungsholmen finns samtliga stabsavdelningar med cirka 200 medarbetare med undantag för MTR Express som har huvudkontor på Klarabergsgatan, detta för att ha närhet till tågen som avgår från Centralstationen.

Dela detta jobb

Second line IT-support till MTR i Stockholm

Academic Work