itjobb.se

Second line support till globalt företag!

Företag Academic Work
Ort
Kategorier
Utgår

2020-05-27

Ansök nu

Second line support till globalt företag!

Vår kund söker nu en nästa stjärna till sitt IT-supportteam. Är du social, gillar att ta för dig och vill arbeta brett med olika tekniska problem? Kanske har du erfarenhet av first line men känner dig redo att ta nästa steg? Här får du utvecklas genom att ta dig an svårare ärenden och jobba i en internationell miljö. Du supporerar interna medarbetare och blir en del av ett team om sex personer!

Om tjänsten

Vår kund har flera olika dotterbolag och du kommer att supportera flera av deras interna medarbetare. Du kommer att tillhöra ett team som idag består av sex personer där ena delen jobbar med first line och den andra med second line. Alla ärenden som inte går att lösa via first line och/eller tar längre tid än 15 minuter kommer att hanteras av second line och det är där du kommer in i bilden!

Arbetsuppgifter

Du kommer till exempel att:

  • Supportera interna medarbetare

  • Göra felsökning av mjukvara och hårdvara

  • Jobba med fjärrstyrning och ta över datorer

  • Ta över de ärenden som kommer från first line och lösa dem

  • Jobba med AD-installation

Tjänsten passar för dig som är intresserad av teknik och har lätt för att lära dig. Du är inte rädd för att ta kontakt med nya människor, du är noggrann och gillar såklart att hjälpa andra att lösa problem.

Vi söker dig som

  • Har jobbat med IT-support i minst 6 månader
  • Har erfarenhet av 2nd-line-ärenden
  • Känner till och vet hur AD-installation fungerar
  • Kunskap inom office-paketet
  • Är flytande i tal och skrift i svenska och engelska då tjänsten kräver det

Vi ser det som mediterande för tjänsten om du även har kunskap inom VAN och LAN samt har arbetat i service now.

Övrig information

  • Start: Omgående men med hänsyn till uppsägningstid
  • Placering: Sollentuna
  • Omfattning: Heltid, flextider, du kan arbeta hemma ibland vid behov

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Dela detta jobb

Second line support till globalt företag!

Academic Work