itjobb.se

Second Line Support till marknadsledande företag inom mode!

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2019-10-23

Ansök nu

Second Line Support till marknadsledande företag inom mode!

Drivs du av att ge service av bästa kvalitet? Är du i början av din karriär och vill få värdefull erfarenhet från arbete på en stor IT-avdelning och dessutom arbeta i en internationell miljö? Vår kund är ett internationellt modeföretag som söker en ny kollega till sina medarbetare världen över. Är det dig vi söker? Ansök redan idag!

Om tjänsten

Academic Work söker för vår kunds räkning en Site Support. Detta är ett konsultuppdrag, du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Som Site Support inom den här enheten så kommer du arbeta i Second Line Support för alla slutanvändare när det gäller hårdvaruproblem. Du kommer arbeta med att ge stöd mot över 8000 kontorsanvändare i Sverige på 29 olika webbplatser. Vi ansvarar för att lösa problem relaterade till hårdvara, leverera utrustning till nya anställda, att vår tekniska utrustning i mötesrum och arbetsstationer fungerar och att stödja skrivare och nätverk.

Site Supporten består av 29 medlemmar i Sverige och denna position är baserad i Marievik, Stockholm. Det närmsta teamet består at 10 medlemmar.

Arbetsuppgifter

  • Fungera som Second Line Support för användare med incidenter relaterade till hårdvara

  • Placera hårdvaruorder i vår portal och följ upp leverantörer

  • Konto- och fakturadistribution

  • Installera datorer, smartphones och relaterad IT-utrustning

  • Följ vanligt sätt att arbeta enligt uppsatta riktlinjer och rutiner

  • Ge support via ServiceNow, mail, telefon och i kontorslandskapet

Vi söker dig som

Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter exempelvis first line-support eller helpdeskmedarbetare där du hjälpt till med IT-relaterade problem. Då supporten finns tillgänglig för hela världen pratar du både svenska och engelska obehindrat.

Det är fördel om du har erfarenhet av ServiceNow och Active Directory samt har ett stort intresse för IT.

Som person är du administrativt lagd och är mån om att leverera arbete av kvalitét. Du levererar alltid bästa möjliga service och drivs av att det går bra för hela teamet. Vidare ser du hellre lösningar än problem och har en positiv attityd mot både kollegor och kunder.

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: 21 Oktober

  • Omfattning: Heltid

  • Placering: Stockholm, Liljeholmen Marievik

  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på Academic Work. under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Dela detta jobb

Second Line Support till marknadsledande företag inom mode!

Academic Work