itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Service & Support Specialist till globalt företag

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2022-02-15

Ansök nu

Service & Support Specialist till globalt företag

Passion, ägarskap, innovation och kvalitet är budskap som detta företag värderar högt hos sina medarbetare. Deras interna Service Desk befinner sig i en spännande och expansiv fas, där det händer mycket rent tekniskt. De arbetar med några av de senaste och snabbaste teknikerna. Bli en del av ett fartfyllt team där du kommer få hantera ärenden högt som lågt, för att stimulera din fortsatta utveckling inom IT och support. Välkommen in med din ansökan!

Om tjänsten

Academic Work söker för vår kunds räkning en Service & Support Specialist som kommer att ingå i deras globala Service Desk som idag består av cirka åtta kollegor i både Sverige och USA. Du kommer att få möjligheten att djupdyka i tekniska problem och hitta lösningar i syfte att leverera service i toppklass. Vi söker dig som brinner för att hjälpa människor och har en ambition om att utvecklas vidare inom detta.

Du erbjuds

  • Att bli en del av ett framgångsrikt svenskt företag med trygga anställningsformer som befinner sig i en expansiv fas både nationellt och internationellt
  • En social roll med flera kontaktytor där deras interna Service Desk har gott rykte internt vilket gör att du dagligen möter positiva och glada kollegor
  • En arbetsplats med högt i tak som värderar dina idéer och tankar högt, där de uppmuntrar dig att komma med initiativ till förbättring
  • En gedigen introduktion i bolaget av både dina kollegor och närmsta chef

Arbetsuppgifter

Som Service & Support Specialist kommer du att vara dina kollegors främsta kontakt och hjälpa dem lösa IT-relaterade problem. Det innebär att

  • Arbeta med olika tekniskt avancerade problem som exempelvis tillhandahålla support i deras fabriker, butiker och på kontoren
  • Instruera användarna i att själva lösa och förebygga framtida incidenter
  • Arbeta med tekniska ärenden i bland annat Microsoft och Azure miljö
  • Säkerställa att medarbetarna har rätt utrustning i form av dator, mobil och övriga tekniska verktyg vid exempelvis nyanställningar
  • Ta hand om inkommande samtal och mail gällande supportrelaterade ärenden

Vi söker dig som

  • Har en avslutad gymnasial utbildning med teknisk inriktning
  • Har arbetslivserfarenhet från en motsvarande roll där du arbetat med teknisk support i Microsoft-miljö alternativt arbetat som onsite tekniker
  • Har kunskaper i cloudbaserade miljöer med fördel i MS Azure
  • Har ett stort intresse för IT och att hjälpa människor
  • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då du kommer att använda båda språken i ditt dagliga arbete

Det är meriterande om du har

  • En eftergymnasial utbildning inom relevant område då det kommer att ge dig goda förutsättningar att utvecklas vidare

Som person är du

  • En Teamplayer
  • Strukturerad
  • Service-minded
  • Ansvarstagande

Övrig information

  • Start: Enligt överenskommelse

  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning

  • Placering: Stockholm City

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Dela detta jobb

Service & Support Specialist till globalt företag

Academic Work