itjobb.se

Service Desk Agent - 1st Line

Företag Modis Sweden AB
Ort
Kategorier
Utgår

2019-11-10

Ansök nu

Service Desk Agent - 1st Line

Service Desk Agent - 1st Line

Modis i Stockholm söker 1st-line supporttekniker. Är du serviceinriktad och brinner för IT? Då kan detta vara chansen för dig att antingen ta första steget in i IT-branschen eller att fortsätta växa i din roll som IT-supporttekniker med oss på Modis. Detta är ett utmärkt tillfälle att få gedigen erfarenhet inom IT-branschen och en bred grund att stå på inför framtida utmaningar.

Hur ser din arbetsdag ut?

Du sitter i ett större team med öppen kontorsmiljö där det dagligen ringer in ärenden från interna aktörer. Komplexiteten på deras IT-frågor varierar kraftigt och din uppgift är att stödja och hjälpa dem att komma fram till en lösning. Det gäller att vara nyfiken och serviceinriktad och att framförallt brinna för IT. Till din hjälp finns också en stor kunskapsdatabas där du kan hitta svar på de flesta problem som de interna aktörerna ringer in med. 

Du behöver:

  • I varje givet ögonblick vara svaret på kundens problem, vilket i den här rollen innebär:
  • Kunna behålla lugn och fokus i stressiga situationer
  • Tycka om att arbeta i en serviceroll med allt vad det innebär
  • Vara flexibel och ha intresse av att lära nytt
  • Tycka om att arbeta i team och nå givna mål tillsammans
  • Förmåga att identifiera kundens problem och kunna sätta det i ett större sammanhang, för att hitta bästa lösningen
  • Kunna ge oöverträffad service – kundnöjdhet är A och O i Tietos leveranser

Du behöver även:

  • Ha baskunskaper i ITIL (Incident, Problem, Request & Change)
  • Tidigare erfarenhet/baskunskaper av att ha jobbat med KCS metodik (kunskapsartiklar)
  • Förståelse av SLA:er och vad det innebär
  • Ha goda kunskaper i svenska och engelska – i så väl tal som skrift
  • Ha kunskap om Officepaketet, gärna Windows 10 samt mobila enheter
  • Gärna erfarenhet av liknande roll
  • Kunna starta med kort framförhållning och arbeta heltid måndag - fredag enligt schemaläggning.

Vem trivs här?

Framförallt söker vi dig som har ett genuint IT-intresse. Du har med dig någon form av IT-utbildning, antingen gymnasienivå alternativt YH/KY. Vi ser gärna att du har någon form av erfarenhet från serviceyrket. Du strävar efter att leverera kvalité och du känner dig bekväm att använda telefon som arbetsverktyg. Har du erfarenhet av fjärrstyrning så ser vi det som mycket meriterande. Att behärska svenska obehindrat är ett krav för rollen då användarna som ringer in är svensktalande.

Det viktiga är ditt genuina intresse för teknik; i och med att du ständigt kommer att bemöta nya tekniska ärenden så är det viktigt att du har lätt att ta till dig ny information. Eftersom du kommer att arbeta i en större IT-miljö så är teamet beroende av att processer följs, att kunskapsdatabaserna används konstant och att alla som ringer in får ett professionellt och serviceinriktat bemötande, oavsett när de ringer och vem som tar emot samtalet.

Om Modis

På Modis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varann ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Modis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.

Låter detta intressant?

Sök då in till oss på Modis så snart som möjligt! Vi hanterar ansökningar löpande. Du ansöker via vårat formulär på våran hemsida.

Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl utan du ansöker genom att registrera din profil och bifoga din ansökan via länken nedan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Dela detta jobb

Service Desk Agent - 1st Line

Modis Sweden AB