itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Service Desk till familjärt IT-bolag!

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2022-02-13

Ansök nu

Service Desk till familjärt IT-bolag!

Har du ett par års erfarenhet inom service men nu vill ta nästa steg och jobba inom IT? Se hit! Vi söker dig som vill jobba med Service Desk hos ett växande bolag som är verksamma inom IT och finans. Hos vår kund kommer du få alla förutsättningar att utvecklas professionellt och få utveckla rollen och din IT-kompetens över tid. Ansök redan idag!

Om tjänsten

Här kommer du att bli en del av ett innovativt och familjärt bolag där stort fokus läggs på vidareutveckling och gemenskap. Vår kund är ett IT-bolag som samarbetar med banker och finansföretag och erbjuder tjänster och lösningar inom IT. Deras 50 medarbetare har bred erfarenhet av bank-, finans- och systemutveckling så för dig med rätt vilja finns stora möjligheter att utvecklas och lära av dina kompetenta kollegor.

I rollen kommer du jobba i bolagets servicedesk och vara ansiktet utåt mot kunderna och det är därför viktigt att du har en positiv framtoning och har lätt att kommunicera med både kunder och kollegor. Arbetsuppgifterna är av teknisk karaktär och det är inga krav på tidigare erfarenhet inom IT, det viktiga är att du har ett tekniskt intresse och en vilja att utvecklas – förutsättningarna för det kommer du få på plats!

Du erbjuds

  • Att komma in i ett familjärt företag med stora utvecklingsmöjligheter
  • Möjlighet att utveckla rollen över tid till incident manager
  • Fina kontorslokaler i MOOD-gallerian
  • Frukost varje fredag!

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

  • Bemanna bolagets servicedesk och vara ett viktigt stöd för bolagets konsulter i daglig ärendehantering
  • Arbeta nära tillsammans med Service Delivery Managers och stötta dom med information, rapporter och schemaläggning
  • Sätta dig in i kundens situation, följa upp ärenden tills att en lösning har nåtts.
  • Komma med förslag som leder till att verksamheten utvecklas och att rutiner förbättras

Vi söker dig som

  • Har 2 års erfarenhet av ett servicerelaterat yrke
  • Har ett tekniskt intresse och vill utvecklas på området
  • Kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska

Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL och ärendehanteringssystemet Jira

Som person är du:

  • Kommunikativ
  • Serviceinriktad
  • Problemlösande

I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas hos vår kund är det viktigt att du är prestigelös, är en person som ställer upp för dina kollegor och gärna delar med dig av dina kunskaper.

Övrig information

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid, långsiktigt

  • Placering: MOOD Gallerian

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Dela detta jobb

Service Desk till familjärt IT-bolag!

Academic Work