itjobb.se

Service Manager med IT-kompetens till Vilja

Ansök nu

Service Manager med IT-kompetens till Vilja

Nu finns chansen att axla en viktig roll i produktteamet hos Vilja! Om du inspireras av att arbeta i en innovativ, internationell miljö och vill lära dig mer om FinTech-området så har du hamnat rätt! Vi söker nu en Service Manager som vill vara med och förbättra Viljas supportprocess och ge deras kunder högkvalitativ service i världsklass. Läs mer nedan och sök tjänsten idag då urvalet sker löpande.

Om tjänsten
Vilja är en ledande leverantör av molnbaserade bankplattformar. I rollen som Service Manager kommer du att bli specialist inom Viljas inlåningsdel. Arbetet innebär daglig kontakt med kunder samt utveckling och testning av företagets produkter.

Du erbjuds

  • En internationell arbetsmiljö med tillfälle att lära sig om andra kulturer, då dina kollegor i utvecklingsteamet sitter i Polen och Asien

  • En glad och prestigelös arbetsplats i en central roll mellan verksamhet och IT

  • Chansen att förvalta dina IT-kunskaper

  • Möjlighet att driva interna projekt och på sikt bredda dina kunskaper i roller som projektledare, systemtestare, konsult eller analytiker

Arbetsuppgifter

I rollen som Service Manager agerar du länken mellan användare och utvecklare, och deltar i att driva supporten framåt samtidigt som du övergripande arbetar för att utveckla och effektivisera processer och plattformens funktioner. Vidare kommer du att:

  • Tillsammans med Key Account Manager och Business Analysts vara gränssnittet mot kunder

  • Ansvara för utbildning och demonstrationer i kundmötet

  • Svara på kundsupportens ärenden genom att övervaka och följa upp inkomna ärenden

  • Planera och genomföra tester inför nya kunduppgraderingar och releaser i produktionssystemen

  • Se till att systemets Batch jobb körs som planerat

  • Ta emot kundförfrågningar, göra konfigurationsändringar och ge service rörande systemens funktionalitet och processflöden

  • Föreslå och genomför förebyggande åtgärder som förbättrar kundens drift och nyttjande av systemet

  • Stötta utvecklingsteamet, säljavdelning och analytiker med din specialistkunskap

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet från support, kundtjänst, test eller leverans av IT-system

  • Har en grundläggande förståelse om Linux, databaser (SQL) och systemutveckling

  • Har flytande språkkunskaper i svenska och engelska

Det är starkt meriterande om du har programmeringskunskaper i back-endspråk så som Java eller närliggande, samt erfarenhet från FinTech-området eller bankvärlden.

Som person har du:

  • Hög serviceanda och erfarenhet att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt

  • Nyfikenhet och vilja att lära sig då du kommer introduceras till flera systemflöden och databaser samt till Viljas verksamhet

  • Mycket energi och samarbetsförmåga då du blir en nyckelperson mellan kunder och Viljas verksamhet

Övrig information

  • Start: Enligt överenskommelse

  • Omfattning: Heltid, tillsvidare

  • Placering: Posthuset, Vasagatan 28

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Viljas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

  • Webbaserade tester ingår som del av rekryteringsprocessen.

  • Då du kommer att arbeta mot banker krävs det längre fram i processen ett utdrag ur belastningsregistret. Vi vill i proaktivt syfte uppmana dig till att beställa detta i samband med att du skickar in din ansökan.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Vilja är en ledande leverantör av molnbaserade bankplattformar. Plattformen är framtidssäker och möjliggör att snabbt och enkelt lansera nya intäktsströmmar, säkerställa regelefterlevnad, skapa hög servicegrad till kunder samt automatisera interna flöden. Vilja har drygt 130 anställda med huvudkontor i Stockholm och utvecklingscenter i Polen och Kina. Läs mer på viljasolutions.com.

Dela detta jobb

Service Manager med IT-kompetens till Vilja

Academic Work