itjobb.se

Servicedesk tekniker till Kronans Apotek

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2021-08-25

Ansök nu

Servicedesk tekniker till Kronans Apotek

Har du tidigare erfarenhet av en supportroll och söker nu efter nästa steg i din karriär? På Kronans Apotek blir du en viktig del av deras fortsatta resa. Du erbjuds en öppen arbetsplats med mycket glädje, där du får ta egna initiativ och eget ansvar. Medan du löser dina ärenden så har du en vacker utsikt från kontoret på Kungsholmen att njuta av. Välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Kronans Apotek är en del av Oriola-koncernen, detta innebär att Kronans Apotek är den enda apotekskedjan i Sverige som medverkar i alla led i läkemedelsförsörjningen. Det innebär att de kan erbjuda sina kunder allt från distribution till support, professionell rådgivning, kvalitetssäkring och även dosförpackning av läkemedel.

I rollen som helpdesk tekniker på Kronans Apotek kommer du att tillhöra den interna servicedesken och blir en del av ett härligt team på 10 personer utspridda över Sverige och Finland. Dina dagliga arbetsuppgifter innefattar att analysera och felsöka problem av enklare till mer komplexa karaktär. Kronans Apoteks plattform är baserad på Windows 10 och Office 365. Arbetet är till viss del självständigt och med varierande tempo. Eftersom du kommer att ingå i ett team som sitter utspritt på olika siter kan det vid behov krävas en vis del resor inom en radie av 10 mil från Kungsholmen. På Kronans Apotek får du stora möjligheter till utveckling genom då de satsar på ett anpassat och digitalt utbud av utbildningar som passar för just dig och din utveckling.

För denna rekryteringsprocess kommer vi att begära ut ett utdrag ur belastningsregistret.

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med god möjlighet till förlängning eller överrekrytering om samtliga parter är nöjda med samarbetet. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

  • Felsökning av hård- och mjukvara
  • Administrera konton och behörigheter
  • Vara delaktig i IT-projekt, t.ex. molnbaserade projekt, migreringar etc.
  • Ansvara för att tekniken på kontoret fungerar, t.ex. konferensrum, skrivare etc.
  • Ansvara för att medarbetarna har tillgång till rätt teknik samt ansvara för administrationen runt detta
  • IT-administration

Vi söker dig som

  • Har tidigare erfarenhet av en supportroll
  • Har goda kunskaper inom Office 365 och Windows 10
  • Har goda kunskaper i Active Directory
  • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då båda språken förekommer i tjänsten
  • Har B-körkort då resor kan förekomma i tjänsten

Det är meriterande om du:

  • Har kunskap inom Windows Server
  • Har kunskap inom Azure
  • Har kunskap inom nätverk

Som person är du:

  • Kommunikativ
  • Självgående
  • Problemlösande

Övrig information

  • Start: Augusti, enligt överenskommelse

  • Omfattning: Heltid, 08.00-17.00 måndag-fredag

  • Placering: Kungsholmen, Stockholm

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Kronans Apoteks önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Kronans Apotek ägs av Oriola Corporation, som är noterat på Helsingforsbörsen (NASDAQ OMX Helsinki Ltd). Oriola bedriver detaljhandel, grossist- och distributionsverksamhet inom läkemedel och handelsvaror i Finland och Sverige. Kronans Droghandel Apotek AB är tredje största apotekskedjan i Sverige med över 325 apotek och mer än 2600 medarbetare. Kronans Droghandel Apotek AB har cirka 18 procents marknadsandel och en kundklubb med drygt 2,5 miljoner kundklubbsmedlemmar.

 

Dela detta jobb

Servicedesk tekniker till Kronans Apotek

Academic Work